Ski instruktør!

Joachim 04/01 2008 00:22

Hej jeg har en lille drøm om at blive ski instruktør. Nå men mit spørsmål er om i ved om man kan blive ski instruktør som 17 hvis man bliver 18 på destinationen?

Tak på forhånd :)

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Joachim 08/01 2008 14:03

Sv: Ski instruktør!

okay tak for de gode svar og min fætter tager den også i østrig som 17 årig så det tror jeg også jeg gør fordi min faster har et stort hus i østrig nærmere dienten :) fantastisk ski område

Hesselholt 04/01 2008 14:09

Hej Joachim
Det er ikke noget problem at starte som 17 årrig med at blive instruktør.
Men du bliver ikke skiinstruktør lige over en nat. Du skal nok se i øjnene, at det tager faktisk flere år.

Du kan starte med at gå ind på Den Danske Skiskoles hjemmeside. Her kan du se, hvordan du kan blive udannet og hvornår der er kurser.

Siden er: http://www.dendanskeskiskole.dk/

God fornøjelse!

MVH
Søren Hesselholt

Joachim 04/01 2008 14:19

Tak for svaret, men jeg har undersøgt det og ved det tager tid men jeg tror ikke jeg formulerede mit spørgsmål rigtigt fordi det jeg egentlig ville have svar på er om man kan tage eksamen BSI 1 som 17 årig, og så rejse ud som instruktør for en dansk rejseselskab :)

Peter Lersen 14/07 2009 18:06

Der findes en rigtig god hjemmeside, som jeg har brugt, da jeg blev skiisntruktør: www.blivskiinstruktor.dk

De har selv erfaring med det og hjælper nu danskere med at blive skiisntruktører.

Thomas Jensen 06/01 2008 00:50

Hej,

Det er faktisk hvad man kalder et godt spørgsmål :)

I "gamle dage" da jeg var mere aktiv i skiforbundet var der et alderskrav på 18 år. Det var dog et krav vi fra tid til anden afveg hvis det blev vurderet at den fornødne "modenhed" var til stede. Det var jo også en skiklub som formelt skulle indstille en potentiel instruktør.

I betingelserne for kurserne i dag omtales de 18 år umiddelbart kun i BSI 2 - kurserne. Jeg tror derfor du bliver nødt til at spørge i din skiklub eller direkte hos den danske skiskole.

Hvis svaret er negativt og du virkelig gerne vil gå instruktørvejen i så ung en alder vil jeg tro at du kan tage den østrigske antwerter uden alderskrav og så efterflg. konverterer denne til en bestået BSI 1. (omend antwerter er lav-status i de kredse :)

vh
Thomas (tidligere underviser på og medarrangør af Hintertux-kurser)
http://alpeferie.dk/ - (hvor uge 3 kan lejes billigt grundet sent afbud)

Morten TP 06/01 2008 22:46

Hey

hos den danske skiskole er kravet 18 år og du skal være rimelig god.
men du kan tage den østrigste som kun kræver man er 16 år og er ikke lige så krævende dog er den på tysk men hvis du kan overleve det så er det vejen at gå til at starte med og der er mangel på danske instruktører pt. næste kursus er vist i marts.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen