Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Mikkel 07/02 2007 21:09
Hej Alle
Jeg står og skal på ski i uge 14, men har ikke bestilt noget endnu på grund af den manglende sne i starten af sæsonen.
Det er så her Du kommer ind i billedet. Hvilke destinationer ligger højt nok til at have sne i uge 14 og hvilke har normalt sne der?
På forhånd tak
Mikkel
Jane Daugaard 14/02 2007 21:58
Sv: Ski i uge 14
Hej
Vi har de sidste 7 år været i Wagrain i ugen efter påske altså ofte uge 13-14-15, vi har endnu ikke manglet sne, skal afsted igen i år den 7-15 april.
Prøv det !!!!!
Søren 08/02 2007 10:51
Hej
Jeg kan anbefale Val Thorens, det ligger i 2300 meters højde, og skulle være rimeligt snesikkert i uge 14. Skal selv derned...
Det er 3 gang på 4 år at jeg tager til Val. T. i uge 14 el. 15, og vi har ikke haft problemer med at der ikke var sne, selvom man nogle gange må søge i højden.
Sidste år fik vi faktisk over 50 cm sen i løbet af uge 15.
Andre muligheder kunne være Le Menuirs, Courchevel etc. som ligger i samme område som Val T. også Tignes skulle så vidt jeg ved være rimeligt snesikkert, da det ligger højt.
Arne 08/02 2007 19:13
Du kan vælge et skisportssted med adgang til gletscher.
I Frankrig har Alpe d'Huez - bortset fra gletcheren - ret svære højtliggende pister. Gletscheren har 2 stolelifter.
Les deux Alpes har et højtliggende terræn, som er nordvendt, og som ikke er så vanskeligt. Gletscheren har kun slæbelifter.
I Val d'Isere/Tigne er der mange pister, som ligger ret højt og 2 gletschere. Grand Motte gletscheren over Tigne har en storkabinebane.
La Plagne/Les Arcs har også 2 gletschere og en del pister over 2000m.
I Østrig er der bl.a. Hintertux, Sølden og Kaprun med gletschere.
Det er kun nogle af mulighederne.
Der er ikke så ualmindeligt med snefald sent på sæsonen, men du kan naturligvis også opleve høje temperaturer og især om eftermiddagen våd sne.
v.h. Arne