Ski i Påsken...?

Hr. Jensen 18/11 2009 16:53

Hej derude.

Kunne tænke mig lidt input vedr. ski i Påsken - uge 12.
Kan jo bare gå ind og kikke på snestatistiker, men det er bedre at høre fra nogen som har været afsted i Påsken.
Er klar over at det skal ligge højt. Er mest til Østrig og Italien. Har været i Livigno i uge 11 og det var fint, men kunne godt tænke os at prøve noget andet.
Planen er at vi skal køre i bil, da vi skal omkring Nürnberg for at hente vores datter, så det må gerne være med i betragtningen.

Hilsen Hr. Jensen

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

Hr. Jensen 26/11 2009 21:45

Sv: Ski i Påsken...?

Hej til alle som er kommet med kommentar vedr. ski i Påsken 2010.
Først Søren H., du har ret vedr. Påsken ligger i uge 13 2010. Fint forslag med Val T. men som skrevet er vi mest til Østrig og Italien. Vi synes Frankrig er dejligst om sommeren...
Hjelholt rammer faktisk meget præcist. Vi er meget tæt på at bestille til Iscghl i uge 13. Det er jo et fantastisk sted. Er der nogle der har været der i uge 13 eller senere ? Nogle forslag til hvor man bor godt og til rimelige priser i Iscghl? Har fundet et godt hotel, men er der nogle som har et "hemmeligt" sted så kom bare med det. :-)
Torbens forslag med St. Anton lyder også godt, men er det ikke et dyrt sted ? Meeen skal dertil engang. Måske næste herretur...

Tak for de fine kommentar/vejledning.

Hilsen Hr. Jensen

Jytte Schmidt 27/11 2009 21:16

Hej !
Vi har en lejlighed i Bad Gastein ( billig) - den er lige pt. ledig i påsken - der skulle være snesikkert.
Hilsen
Jytte Schmidt

28/11 2009 22:40

Hej Hr. Jensen
Frankrig er svaret - eller højdemeter er svaret. Og det fås bedst og billigst i Frankrig. Har siden 02 været afsted i sen-sæsonen hvert år på nær 03. Dvs. uge 12 (02, 05, 07 og 08), uge 13(04,06,07 & 09) uge 14 (07) og uge 15 (07 & 09) - den eneste gang vi er blevet skuffede er i 08 i uge 12 i wagrain/Østrig. Ellers har det været 3 dale St. Martin/Val Thorens (07 og 09, Alpe D'Huez og Vaujany i (02, 05, 06 og 09), Tignes (04), Les 2 alpes 05 og Passo Tonale i Italien i 06 - er du til Italien er Passo absolut anbefalesesværdig pga. gletcheren og den suveræne snestatistik samt højdemeterne. Men sensæsonen er MIN hemmelighed: Supervejr, supersne i højden, få mennesker på pisterne og absolut rimelige priser på ophold - også helt ude på pisten! Se endvidere min profil:http://www.skisport.dk/minside/jengx/
God ferie!

Kaj Schmidt 22/11 2009 22:18

Vi var i Sälen i påsken 2009 (050409-120409) og fik både blå himmel, mulet, lidt ny-sne og let nattefrost. Tidlig morgen var fænomenal. I løbet af dagen, opstod ganske få felter med slush.
Stod på ski hver eneste dag 9-15 i Lindvallen og Högfjället.
2 uger efter vi kom hjem, smeltede det hele stille og roligt.
Ved ikke om det - kigget mange år tilbage - er helt atypisk for området.
V. h. Kaj

Søren H 23/11 2009 13:28

Hej Hr. Jensen

Først lige en bemærkning. Hvis det er påsken i 2010, du taler om, så falder den i uge 13 og ikke uge 12. Blot lige så du ikke bestiller noget forkert.
Uge 13 svarer dog til uge 12 i 2009, da vi jo har 1 ekstra uge i år 2009.

MEN du og familien skal op i højden for at få bedre sne.

Hvad med at køre til Val Thorens i Frankrig, der ligger i 2300 meters højde. Der er også god sne i påsken. I bunden af byen dog lidt mere slozzy efter 12.00 når solen er fremme. Men I skal bare op i højen 3300 meter så er det ok.

Det er en lille afstikker til Nürnberg, hvor du igen skal tilbage til motorvej A5 mod Basel. Men det er jo vigtigt at have datteren med.

Du kan også se på min hjemmeside http://www.valthorens-ski.dk

Der er vores nabo lejlighed lige blevet ledig i uge 13. Det er midt i Val Thorens Ski In and Out altså 0 meter at gå. På siden kan du se billeder, video og få mange oplysninger.

God jagt!

Mvh
Søren H

Søren Hjelholt 23/11 2009 15:28

Val T. er et fantastisk område, og jeg skal selv dertil i påsken i år.

men...

Påsken ligger relativt tidligt i år, så jeg ville ikke være så nervøs ved at vælge andre destinationer end lige Val Thorens, Tignes, som er de klassiske påskedestinationer.

Undgå de allerlaveste destinationer i Østig, men f.eks. Isghl tror jeg ikke vil være noget problem i uge 12. Der vil givetvis være lidt "slush-ice" nederst på pisterne, men det er der alle steder.

Torben Nielsen 23/11 2009 16:30

Hej Hr Jensen
Vi har de sidste 10 år været i Østrig i påsken og hvert år løbet på ski i ST. Anton Am Arlberg uden problemer. Påsken er allerede i uge 13 i år 2010 så der bliver ingen problemer ST. Anton by ligger i 1330 m. højde og området er åbent frem til maj. Vi kører også derned til næste år og du er velkommen til at kontakte mig hvis du har brug for flere informationer.
Med venlig hilsen
Torben Nielsen

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen