Ski i påsken 2011 - hvor skal det være?

Ole Kveiborg 27/11 2010 21:30

Vi har planer om at tage på ski i påsken 2011 (uge 16). Det er jo relativt sent på sæsonen, så der er ikke så mange muligheder, men hvilken skal vi vælge.
Vi tænker lidt på Norge eller en alpedestination med gletcher mulighed (Tignes, les Deux Alpes, Val T), men er der andre muligheder?
En af bekymringerne er at der er mange mennesker og dermed lange liftkøer på de relativt færre åbne lifter - er der nogen, der har erfaring med en sen påske og/eller har en ide om det er et problem.

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Dawg 28/11 2010 18:38

Sv: Ski i påsken 2011 - hvor skal det være?

Tignes ligger så højt oppe, at jeg tvivler på at du har noget at frygte med hensyn til åbne pister. Den laveste piste ligger i 1550 meters højde og den er højst sandsynligt åben. Jeg skal til Tignes i påsken. Hvis du ikke vidste det, hænger det også sammen med Val d'Isere... Og egentlig går jeg også og tvivler på hvor mange der vil være på skiområderne så sent på sæsonen...

Ole Kveiborg 29/11 2010 09:43

Jo jeg har været der flere gange, men ikke senere end uge 14, hvor jeg syntes temperaturen også i Val Claret (2100 m højde) var en anelse høj og sneen derfor temmelig grødet efter frokost.
Men dog rart at få bekræftet, at det nok ikke bliver det helt store problem.

Dawg 29/11 2010 15:35

Norge, Tignes og Val Thorens er de eneste skisteder jeg tror man kan få det bedste sne så sent på sæsonen. Lige nu ser vejrsituationen jo sådan set god ud, med en masse sne overalt i alperne, så mon ikke der ligger noget til den tid, så er spørgsmålet om det er blød eller vådt. :)

Rasmus Neergaard 29/11 2010 18:18

Hov hov, der findes mange andre steder hvor sneen er god sidst på sæsonen :-) F.eks burde Chamonix, Cervinia og en række steder i Schweiz være bedre.

Italien er klart et godt bud, da de ikke holder påske som os andre. Der er derfor er masser af plads og lave priser (hvis man altså arrangerer selv).
Et eksempel er Gressoney hvor de ofte smider et gratis liftkort ind sidst på sæsonen hvis du bor på hotel/pension i mindst 6 dage (husker ikke helt om det var 6, men mindre end en uge).

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen