Ski ferie Norefjell uge 8 2012

Edw 03/07 2011 19:47

Hejsan...
4 voksne og 4 børn i uge 8 i Norefjell 2012, kan nogen anbefalde et godt sted at bestille dette.
Det skal være en ferie på børnenes premiser...

På forhånd tak..

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Karoline 03/07 2011 20:37

Sv: Ski ferie Norefjell uge 8 2012

Nu ved jeg jo ikke, hvor meget erfaring I har, eller hvor store børnene er. Men her er mine erfaringer.

Skal det være Norefjell? Jeg var der et par dage i februar med en veninde, og selv om det er et stille og roligt sted dejlig tæt på Oslo, så ville jeg overveje et andet sted, nu hvor I skal være afsted en uge. Det er ok, men personligt synes jeg ikke, at der er udfordringer nok til en hel uge. Børneområdet er ikke så stort, men der foregår da lidt for børn. Skiltningen på pisterne er ret dårlig og svarer ikke altid helt til pistekortet, hvilket kan være forvirrende. Men måske det er blevet bedre.

Vi har været afsted med vores tre børn på nu 3, 6 og 9 år to gange. Første år ('10) i Hovden (Norge) og i år i Hemsedal (Norge). Hovden er et fint men mindre sted med et udmærket børne-begynder-område. Hemsedal er supergodt! Der er både korte og lange pister med masser af udfordringer for alle, og så er der er super godt børneområde og en fed terrænpark. Det er muligt at bo lige op ad pisterne, hvilket er en fordel med mindre børn. Der foregår en masse aktiviteter, og der er super muligheder for at køre aftenski, så man får mere ud af skiferien.

Næste år tager vi en uge til Hemsedal og en uge til Sälen (Sverige).

Nu hvor du selv skriver, at det skal være en ferie på børnenes præmisser, ville jeg overveje et andet sted. Den enste fordel ved Norefjell er den lidt kortere transporttid.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen