Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Ellitsgaard 22/07 2008 13:32
hej jeg er en gut på 22 år der sammen med en kammetar på samme alder, gerne vil afsted som ski-bumser i sæsonen 09/10.
Men hvordan forgår det? med hensyn til et sted og bo, arbejde, liftkort osv.? Vi vil gerne syd på, så ikke Sverige eller Norge. Men hverken ham eller mig taler tysk eller fransk. Så er det stadig muligt at få et arbejde i Østrig eller Frankrig?
Det er lige meget hvilket område det kommer til at blive i, bare der er massere af muligheder til fedt skiløb, unge mennesker og fest og farver.
Vi er sådan set lidt ligeglad med hvad vi komemr til at arbejde med, os selv om det er opvasker eller sådan noget.
Da vi begge to er kokke kunne det self. være fedest at komme til at arbejde med mad.
F.eks et sted hvor man bare skal lave morgenmad til hotellets gæster, også fri resten af dagen til skiløb? Er der steder hvor man kan få sådan et arbejde, eller bare noget ligne?
Vil det være en god idé at spare noget sammen til lommepenge, før vi tager afsted?
Hvis i har informationer som vi også bør vide, men jeg ik lige har spørgsmål til. Må i meget gene skrive dem.
Terkelsen 19/08 2008 18:47
Sv: Ski bums
Hejsa!
Rigtig fedt du vil på sæson, jeg kan kun anbefale det! Det ser ud til at du søger rigmlig mange informationer om stortset det hele. Prøv at tjekke alpservice.com det var med dem jeg var på sæson.
Ditte 20/08 2008 14:51
Hvis I er kokke, kan I jo checke jobs ud på div. skisportsteders hjemmesider, hvor der oftest er en "jobbörse" (Østrig/Schweiz). Ved at have et job dernede på hånden, er I sikret tag over hovedet, mad, god løn (tjenere får her ca. 10.000 udbetalt om måneden inkl. kost + logi) og billigt sæsonliftkort. I Østrig skal man oftest arbejde 6 dage om ugen (timerne veksler dog fra sted til sted), mens Schweiz vist plejer at have en arbejdsuge på kun 39 timer. I St. Anton er der ret mange englændere og svenskere, så det er nok et af de steder, hvor I med fordel kunne holde øje med jobbörsen (http://www.stantonamarlberg.com/winter/), da mange udefrakommende her ikke taler så godt tysk.
Tobber 24/07 2008 11:56
Jeg var afsted i Østrig uden at kunne tale tysk og har hørt fra mange at det ikke er svært at finde job i Frankirg det samme med østrig.
Jobbet det bliver nok ikke det næmmeste at finde et job hvor i kun skal arbejde om morgenen som kok, mange af de steder der søger kokke søger den til fultid. Jeg fandt et job som Skilære og nogle af mine venner fandt en hvor de stod i en butik og lejede ski/snowboards ud.
Med pengene... jeg tog derned med kun 5000kr og kom hjem med 22000 i minus efter 4 måneders druk =) lønen var ikke det vilde fik omkring 4500-5500 om måneden og det er ikke meget mere man får andre steder, så tag nogle penge med!
Tobber 24/07 2008 13:25
Men det er fanme det fedeste i kan gøre! det var de fedeste 5 måneder nogensinde!!! Og man får stadig massere tid på pisten!
Jens 24/07 2008 14:51
Lyder rigtig fedt. Jeg overvejer også at tage afsted.
Jeg kender nogen der var med Alpservice, men de var ikke helt tilfredse fordi de mødte nogen dernede der betalte meget mindre end de havde gjort.
Er der nogen der har erfaringer med Alpservice hvis man vil være skibums?
Og er det en fordel at have arbejde før man tager afsted eller kan man finde det dernede?
Thomas Fogsgaard 26/07 2008 14:01
hej
jeg har to restauranter i val thorens vi har altid brug for friske unge mennesker til at arbejde skriv mig en mail jeg kan også hjälpe lidt med boende....