Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Henrik 10/01 2014 13:36
Er der nogle som kender til Serre Chevalier. Er det en hyggelig by, og er det et godt sted at stå på ski. Vi kan i princippet stå på det hele, men står oftest på lette brede pister hvor man rigtig kan carve.
Hvordan er det med liftkøer.
Kan byen anbefales.
Henrik 10/01 2014 14:31
Sv: Serre Chevalier
Har lige nogle tillægsspøgsmål efter jeg har set lidt nærmere på byen.
Man se at det ikke er en by men et område. Der hvor man bor hedder Briancon. Det ser ud til at der kun er en lift op i terrænet derfra. Giver det er flaskehals problem. På en oversigt har jeg set at der er rigtig mange slægelifte i forhold til hvad jeg synes er gældende fra andre steder. Kan man nogenlunde undgå dem.
Pernille Hansen 10/01 2014 20:43
Hej Henrik
Jeg har været i Serre Chevalier 5 gange, og har de fleste gange boet på Hotel Mont Prorel lige ved liften (50 m til rulletrappen).
Vi har været afsted en større gruppe, og det har været fantastiske ture hver gang.
Området er meget varierende, og der er noget til alle niveauer. Fra de letteste blå til en formidabel offpiste, som ikke ret mange bruger.
Jeg har altid været afsted i de små uger (januar eller marts), og har her aldrig oplevet liftkø.
Det er rigtigt, at der er et par træklifte. Men hvis man kører rigtigt, kan man nøjes med at bruge 1 af dem, når man skal hjem - de øvrige kan man komme udenom ved at køre lidt længere stræk og tage stolelifte istedet.
Pisterne er generelt meget velpræparerede, og der er mange blå boulevarder.
Byen Briancon er en "rigtig" by, og specielt den gamle bydel i toppen af byen er meget hyggelig.
Man kan tage gratis bussen ind til de øvrige byer i området, og man skal bestemt ikke snyde sig selv for en tur til de varme bade i Monetier.
Det er fantastisk at ligge i det udendørs bassin og se op på bjergene.
Og til frokost skal man huske at besøge toprestauranten på Serre Ratier. Betjeningen er typisk fransk, men maden er FANTASTISK!
God tur - jeg smutter selv derned igen i morgen :-)
Vibeke A 11/01 2014 09:23
Jeg har også boet på Hotel Mont Prorel. Hyggeligt hotel lige ved liften. Men selve Briancon bryder jeg mig ikke om. Jeg vil forslå Chantermerle som er en af nabo byerne og ski terrænet hænger sammen til den by også. Her er nemlig autentisk, lidt dyrt med utroligt hyggeligt.
Jeg kommer gerne igen til Serre Chevalier med vil nok bo i Chantemerle.