Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Søren Andersen 02/10 2010 15:10
Hej. Er der nogen der har været i Serre Chevalier? Hvordan er området? Er der generalt ok med sne gennem sæsonnen? Jeg ser frem til at høre jeres input. MVH Søren Andersen
Nikolaj 19/10 2010 10:26
Sv: Serre Chevalier
Hej
Jeg har haft sæson dernede og har været flere gange efterfølgende dernede og besøge området.
Ski mæssigt er det et virkelig godt område med nok det bedste skovløb som findes i Frankrig, desuden er der en kanon mulighed for offpist dernede et super teræn og der er flere lokale som er garvede hajer til at tage dig med ud på nogle fantastiske ture!
Nå skal det nævnes at Briancon ligger som den laveste placeret ski by i frankrig i 1000 meters højde så helt snesikkert er det ikke i bunden når man når påsken!
Byen er super lækker og hyggelig hvis man er familie, eller ikke er ude efter natteliv. Der ligger en gammel bydel fra napoliens tiden, som stadig er bygget op med mure udenom og det er vældig charmerende og klassisk fransk stil at vade rundt deroppe.
Du skal dog være lidt opmærksom på hvilken by du kommer til at bo i ( der er 4 byer med nogle km mellemrum) og hvor tæt på liften du bor.
Men er du ung eller stadig vil have lidt smæk på om natten er det ikke lige stedet du skal tage hen.
Søren Andersen 19/10 2010 16:54
Hej.
Tak for jeres input. Så er der lidt at arbejde videre med.
MVH
Søren
Skiglad 03/10 2010 09:18
Jeg var der for efterhånden en del år siden, i uge 4 tror jeg det var. Der var masser af sne og høj sol. Et super område :0)
Kakr 03/10 2010 18:03
Hej Søren
Var i Serre Chevalier, uge 10, 2004.
Tror helt sikkert, det er et område, som er meget snesikkert, sæsonen igennem, ellers ville turen, som i forbindelse med mit arbejde, arangeret af et stort fransk bilmærke, i samarbejde med Nortlander, nok være lagt et andet sted. Vi var tre hold afsted i ugerne 9, 10 og 11. Alle uger med rigtig godt vejr og masser af sne.
Området var super godt, med mange brede løjper og mulighed for offpiste, for dem som ønsker dette.Skiløbet foregår mellem de fire byer, Briancon, Chantemerle, Villeneuve og Le Monétier Les Bains. Vi havde selv udgangspunkt fra byen Briancon, hvor Nortlander i dag har eget hotel 75 meter fra kabineliften. Med Nortlander, kan man f.eks. i ugerne 5 og 11 komme afsted for ca. 8000,00kr. pr. person, hvor hotel med 1/2 pension, flyrejse, fri transfer og 6 dages liftkort er includeret. Ca. 5500,00kr. pr. person ved kør selv. Sidst på sæsonen skal man nok ikke regne med, at kunne stå på ski tilbage til Briancon, så tager man blot kabineliften tilbage fra mellemstationen, alt skiløb foregår alligevel fra mellemstationen og opefter.
Rigtig god fornøjelse.
Mvh
Kaj
Philip Karnøe 05/10 2010 04:18
Hvis du er til fest og byture, så er det meget sløjt, men ski mæssigt er det et fedt område.
Hvis du oven i købet er lidt vild med offpist, ja så vil du have fundet himlen!
Simpelthen et kanon sted for at finde de brede planker frem.
Michael Morell 05/10 2010 08:50
jeg var der i uge 2 i 2007 og der var der ikke for meget sne men det var jo heller ikke den bedst snesæson vi har haft.Godt område men kedelig by.