Serre Chevalier

Britt Rasmussen 12/11 2006 13:16

Jeg ønsker oplysninger om området er godt om det er sammenhængende om priser på pisterne og om gode spisesteder.alle svar modtages med tak Med venlig Hilsen Britt Rasmussen Faaborg

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Thomas 12/11 2006 23:15

Sv: Serre Chevalier

Hej Britt.

Jeg var der for 2 år siden og inden da havde jeg ikke de store forventninger, men jeg blev ikke skuffet efter 2 uger på stedet, det var bare så godt. Skiområdet ligger rimelig tæt og der er skiløb for alle oppe i terrænet, men ned til byen dog ikke for total nybegynder, da 2 af pister er kulsorte ned til byen, men der er jo også liften man kan tage ned med, skal lige tilføjes at der også er lettere pister.

Byen er gammel med bygninger fra 1500 tallet og samtidigt meget chamerende, hel anderledes i forhold til de velkendte satellitbyer såsom Val Thorens og tignes, som jo er lidt kedeligt.

Hilsen Thomas

Thomas 12/11 2006 23:20

Ups, glemte lige at fortælle, selvfølgelig er der også restauranter i både den nye og den gale bydel.

Mht til priserne, er det vel det samme som andre steder, måske lidt billigere, da SC ikke er en satellitby.

Claus 13/11 2006 15:30

Hej Britt

Skiløbet i Serre hænger godt sammen. Fra Briancon i den ene ende til Monétier i den anden. Man kan køre på ski hele vejen, uden at skal have skiene af. Skulle man blive træt, før end forventet, kan man altid køre ned i dalen og tage en gratis skibus hjem til den by man bor i. Hvis man bor i Briancon er der mange gode restauranter, da byen ikke er en decideret turistby. I Villeneuve er der gode restauranter i den gamle bydel. Der er mange at vælge imellem, så prøv jer frem. Priserne er lidt lavere end de store steder i Frankrig (mener jeg). Skiløbet byder på masser af skovskiløb og også god off piste. Hvis det er varmt vejr med solskin, er skiløbet i Monétier værd at prøve. Denne del af området vender mod Nord, og her er sneen som regel altid god. Hvis man bor i Briancon, skal man op med en kabinelift, denne er jævnligt lukket på grund af vind på toppen, så er det med at kæmpe sig ind i skibussen, sammen med 10000 andre :-( god ferie i Serre

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen