Schladming

Kv 27/12 2017 21:49

Jeg skal en tur til Schladming for første gang og kender ikke ret meget til området. Jeg vil høre om der er et "must" man skal, når man er der? Er der nogen som kan anbefale nogle gode spisesteder på pisterne?
Gode fif modtages....
Mvh KV

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Kv 01/01 2018 18:29

Sv: Schladming

Tror bestemt at det bliver til et besøg på Holzhackerstube og som jeg ser det, så ligger Holzhackerstube på VM-pisten.
Tak for jeres input og kom gerne med flere :)

Heidi Marie Schow 24/01 2018 20:39

Sv: Schladming

KV -
Jeg håber i nåede Night race, der er en helt utrolig stemning der.
Jeg syntes ikke at mindes at der er flere mennesker på pisterne, fordi der er Night race. Vi har været der både uge 3 - 4 og 5. Der er vist det samme.

Heidi Marie Schow 06/01 2018 11:32

Sv: Schladming

Schladming er et rigtig godt sted, du kan godt glæde dig.
Du skal også køre ind i Reiteralmhütte og have ben over på Reiteralm. Her får man et spækbræt fyldt med ribbenben og en bagt kartoffel til. Det smager vildt godt.
Hvis du bor på Hochwurzen (bjerget) skal du prøve afterski ind på Tauernalm. Så kan man lige kører hjem, hvis du bor nede af bjerget og det ikke bliver for sent, så man render ind i en pistemaskine :)
Hvis du er der i uge 4, skal man tæt på, når der er Night race. Der er 80.000 mennesker samlet for, at se alle de store slalomløbere. Det er en oplevelse og fed stemning.

Kv 10/01 2018 19:23

Sv: Schladming

Tak for jeres input :)
-Heidi,- Det er faktisk i uge 4 vi er i Schladming. Jeg fornemmer klart en fest med masser af mennesker til Night Race. Indebærer det flere mennesker på pisterne i uge 4?

Arne Bonnesen 28/12 2017 12:40

Sv: Schladming

Tag en tur op på Dachstein gletsjeren, hvis vejret er til det.

Karl Erik S. Jensen 28/12 2017 21:43

Sv: Schladming

Man skal køre på alle 4 bjergsider!
Når man er på Planai skal man spise frokost på Holzhackerstube. Der er nu kommet ny vært efter Peter desværre gik bort alt for ung. De nye ejere er lidt mere østrigsk orienterede, men stadig langt over gennemsnittet.
Røget laks med rösti med salat er bare en ting, der skal prøves.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen