Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Bo Sørensen 12/09 2011 12:21
Hej.
Har kig på en tur til overnævnte sted,vi er 3 der skal afsted og behersker røde pister i norge,har aldrig været i østrig,kan det anbefales ? kom gerne med fordele og måske ulemper med område..
Mvh Bo
Niels Leth-sørensen 16/09 2011 14:28
Sv: Schladming
Hej
Ingen grund til at tøve, Schladming er et af de bedste skiområder i Østrig. Der er rigtig mange Østrigere som står på ski i Schladming og det fortæller alt.
Så bestil, du vil ikke fortryde.
Skihils
Niels Leth
Peter 13/09 2011 10:49
Hej Bo,
vi har været i Schladming de sidste 2 år, og jeg kan varmt anbefale det. Området består af 4 sammenhængende bjerge og masser af pister. Sværhedsgraden er nok lidt højere en i Norge da de måler på gennemsnitsfaldet i pisten, men til gengæld er de fleste meget brede - og der er og masser af blå pister.
Byen er en af de større skibyer i Østrig med en del butikker og restauranter, og efter min mening ganske hyggelig.
Hilsen Peter
Storm 14/09 2011 22:41
Hej
Vi har været i Schladming 3 år, og selv i år hvor der ikke var meget sne og det tilmed var varmt i uge 7 var pisterne ok. Efter min vurdering er pisterne i Schladming bedre anlagt og typisk bredere end i Norge (Hemsedal 2010)Et par plusser mere ved Schladming er at der sjældent er meget kø ved lifterne og pisterne er længere end i Norge.
Der er gode muligheder for at tage på tur da området hænger godt sammen, også uden du skal på de svære pister.
Søren