Schladming

Jeanette 18/03 2009 12:54

Hej

jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med dette område?
Er det godt hvis vi ville en gruppe på ca. 16 afsted hvor af kun 2 er erfarne.
Nogle har prøvet det før og resten er begyndere??

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Asbjørn Nissen 18/03 2009 16:34

Sv: Schladming

Området er ganske ok det er ikke alt for sammenhængende, men der går skibusser mellem de enkelte byer som gratis kan benyttes med liftkort. Pisterne er gode, men lift systemet er lidt gammeldags. Normalt er liftsystemerne i større østrigske områder rimelig moderne. Dette er ikke tilfældet for dette område.
Der findes hyggelige barer og spisesteder i byen, men det er ikke en typisk skisports by den minder mere om en jysk by på 3-4000 indbyggere. Der er lidt butikker, lidt industri og en smugle beton byggeri. Der mangler med andre ord lidt charme. Men som sagt pistene er udemærkede især world cup pisten ned til byen er rigtig god.
Desuden skal det siges at hvis i skal afsted omkring den 25 jan 2010 er der nat slalom i byen hvilket er en kæmpe oplevelse. Var til det for et par år siden. Hele byen bliver et stort øl telt og det minder lidt om oktober fest i München

Søren 18/03 2009 19:43

tjek evt. http://www.skisport.dk/artikler/schladming/

Jeanette 18/03 2009 19:46

Ok tak, hvis der er nogle der har gode erfaringer med overnatningssteder, det være sig hytter, pensioner, lejligheder osv. så kom med det ;)

vi er 6 børn og 8 voksne :)

Jr 26/03 2009 20:56

sidder pt og er næsten færdig med årets tur til Schladming - kører hjem fredag.
Til Asbjørn vil jeg gerne spørge; hver mand har sin mening om et område og det er ok, men når du siger at det ikke er sammenhængende så forstår jeg det ikke? 4 bjerge som du kan køre mellem UDEN brug af andet en ski og lifte - er det usammenhængende og hvorfor gider du sidde i de busser???
Schladming kan anbefales varmt til dem som gerne vil have charme, super skiløb (ikke for krævende selvom der også er sorte løjper) i det hele taget et område jeg varmt kan anbefale - ikke mindst med børn, unge, familier og nybegyndere.
Jeg må jo sige det; vi har fået sne hver dag/nat og forholdene har været fantastiske - vi har sjældent oplevet sådanne forhold.

Rasmus Skov Jensen 27/03 2009 19:11

Hej

Må tilslute mig JR (kom så med nogle billeder og navne så vi kan se hvem der er bag).

Området er sammenhængende og der er ikke brug for skibusser. Eneste brug for skibus er hvis man vil op på gletscheren, ellers kører man fint mellem de fire bjerge, og ja det er et super område efter min mening.

Afterski på Tauernalm rykker.

Husk at prøve den lokale Klettersnaps som produceres i byen. Om det er en nydelse vil jeg ikke dømme, men en oplevelse, lad os bare kalde den det. Spørg først efter du har smagt den hvad den er lavet af.

God tur

Mvh Rasmus
Ps. der er sne til langt ind i maj... fedt, når ferieåret først slutter med udgangen af april ;o)

Pss. og har din arbejdsgiver krise, kan det være du kan få lidt ferie på forskud ;o)

Jeanette 27/03 2009 23:20

Vi har ferie til overskud men der går den til Sölden..

Vi vil overveje området, men hvis der er andre og bedre forslag med hygge osv. også for børn.. Det skal være for de helt små børn der aldrig har prøvet det før, dem der har prøvet det før men ikke er hajer, og så to der er erfarne (som dog godt kan gå på kompromis hvis det er fedt for alle andre)..

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen