Sammenhængende skiområder i Østrig på mindst 250 km?

Lotte Steeskov 05/02 2012 11:34

Nogle der kan anbefale et stort sammenhængende område i østrig på mindst 250 km , som man kender det i Frankrig? Uden at skal tage busser imellem områderne. Skal helst også ligge højt? Anbefalinger om gode lejligheder til selskab på ca 24 personer modtages meget gerne: ))

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Brian Lund 06/02 2012 10:21

Sv: Sammenhængende skiområder i Østrig på mindst 250 km?

Det er nemt for der er kun eet eneste område der lever op til det så vidt jeg kan se!
http://www.skiwelt.at/

Alternativt er der lidt flere områder hvis du går ned til 200+ eller endda 150+ km!
Ischgl er et af de helt store og ligger også ret højt.

http://www.skiresort.de/skigebiete/europa/oesterreich/sortiert-nach/laenge-pisten/

Maria 06/02 2012 12:04

Saalbach-Hinterglemm-Leogang har over 200 km som hænger godt sammen - der er kun 5 eller 6 steder i Frankrig der har flere km.

Jonas Gynther 06/02 2012 13:13

Jeg kan ikke huske størrelsen. Men Alpendorf, Sct. Johan, Wagrain og Flachau er også et udemærket område med god størrelse.
Liftkortet gælder også, hvis man vil køre en tur gennem dalen til Badgastein områderne.

Martin Jørgensen 06/02 2012 18:03

Jeg vil også helt klart anbefale Ischgl, det er et virkelig genialt område! Hænger super sammen og så er afterskien perfekt:-)

Asbjørn Nissen 07/02 2012 10:19

Det korte svar er nej!!
Der findes ikke nogen skisportsteder i Østrig med over 250 km sammenhængende piste.

Så kunne jeg spørge mig selv er det overhovedet nødvendigt?? Efter min mening nej!! og som Maria skriver er der heller ikke særlig mange Franske skisportsteder, hvor dette er tilfældet.
Der er Portes du Soleil, De 3 dale, Paradis ski, Le grand massif, Les Sybelles ( er ikke helt sikker på om der er 250 km sammenhængende piste området er delt i 2 og der er tilsammen 310km)og L’Espace Killy
Ved 2 af disse områder hænger det så godt sammen, at det er bedre at området hænger sammen frem for at man skal tage en bus, men ved de andre ville jeg faktisk have foretrækket bussen eller turen ud i enden af området bliver så lang og besværlig at det faktisk er at foretrække at blive i nærområdet.
Det handler ikke så meget om området har 150 km sammenhængende piste eller for den sags skyld 1100 km som i Dolomitterne. Det handler mere om hvor godt området er sammensat de store områder bliver let lidt kunstige og det handler tit mere om at kunne sige at området hænger sammen end om hvorvidt det er praktisk og nødvendigt.
Tager vi nu Sölden i Østrig har vi i min optik med et af de bedste områder i europa at gøre selvom der ”kun” er 141km piste. Grunden til dette er at området hænger godt sammen og giver muligheden for nogle usædvanlig lange ture med hele 3 toppe på over 3000 meter. En anden fantastisk mulighed er Ischgl som Brian nævner der med sine 210 km rigtig godt sammenhængende piste er en stærk mulighed. Desuden er Ischgl et af de områder i europa som får mest sne. St. Anton er min klare favorit i Europa med masser af sne, som i Ischgl og nogle fantastiske nedfarter.
Schladming er også et område, som er kommet til at hænge rigtig godt sammen der er et rigtig godt udbud af piste selvom området ”kun” er 150 km.
Maria nævner Saalbach. Området har et af de bedste liftsystemer jeg har oplevet som giver mulighed for nogle rigtig lange udflugter omkring dalen. Området mangler lidt til den virkelig gode skiløber. Og er ikke så højtliggende, men er alligevel et af mine favorit områder på grund af liftsystemet, sort 1´er og Hinterhag.
Nu skal det ikke lyde som om det kun er Østrig jeg kan lide for jeg har også en stor kærlighed til flere af de Italienske, franske og nordiske områder, men man skal gøre sig klart at hvert land har sine fordele og sin charme.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen