Sæsonarbejde 2010/2011

Søren Christensen 03/11 2009 21:42

Hej skisport.dk

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme på sæson. Det bliver dog ikke i denne sæson, men næste. Jeg går ikke efter et guide/inkstruktør job, da mit skiniveu ikke er til dette, men måske noget hotel/bar osv. Men hvordan søger man sådanne job og hvornår? Havde en kammerat der var kok på et danski hotel sidste sæson, og ved at de har deres egne hoteller og derfor skal bruge hotelpersonale, men hvordan og hvorledes? sender man bare en uopfordret ansøgning, hvis ja, hvornår. Hvornår på året ansætter de folk?

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Jonas 03/11 2009 21:51

Sv: Sæsonarbejde 2010/2011

Hej

Normalt plejer de danske rejseselskaber at opsætte en annonce på deres egen hjemmeside, og en del af dem også herinde på siden under "jobs".
Efter min erfaring i år begynder de fleste at åbne op for ansøgninger engang til foråret efter sæsonen er slut.

Et andet forslag er at søge direkte til barer og hoteller på skisportsstederne, som jeg selv også gjorde. Nogle af dem sætter endda også annoncer herinde. Men ellers er det bare at sende en uopfordret ansøgning afsted til dem, de fleste hoteller har som regel brug for dansk personale. De fleste af stederne begynder dog først selv at lede efter personale efter sommerferien, men det kan vel aldrig være dårligt at skrive en smule før.

Jonas

Martin Langdahl 04/11 2009 00:10

Sv: Sæsonarbejde 2010/2011

Jeg har mødt guider der ikke kunne stå på ski da de tog afsted - det handler ikke så meget om skikundskaber som det handler om personlighed.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen