sæsonarbejde 10/11, mangler job/bolig/rejsekammerat, overvejer Val Thorens?!

Christina 03/11 2010 00:32

Hej rejseglade mennesker.

Jeg er 23 og overvejer stærkt at rejse til Frankring for at arbejde evt. noget restaurant/bar/lift arbejde mm. (har ikke meget skierfaring, så skal ned og lære det:)

Jeg har læst lidt rundt omkring på nettet, og jeg syns Val Thorens lyder ret spændende, en masse lifter og muligheder og samtidig et godt natteliv med masser unge mennesker, og vil jo også gerne ned og møde nye mennesker og feste lidt..

Er der nogle herinde som kan komme med noget info om stedet, eller om der er andre bedre destinationer?

Ved heller ikke hvor jeg skal finde arbejde, vil jo helst ha det på plads inden jeg tager afsted!! Jeg regner først med at tage afsted efter jul, så er der mon noget ledigt?! måske nogle herinde har kontakter el ved om steder som søger personale på det tidspunkt??

Håber nogle kan hjælpe mig lidt da jeg står i en ny situation (har rejst meget til USA, England., men aldrig på denne måde og arrangeret alene).

skriv gerne med alt hvad i har, jeg lytter gerne til gode råd:)

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Andreas Jørgensen 07/11 2010 19:46

Sv: sæsonarbejde 10/11, mangler job/bolig/rejsekammerat, overvejer Val Thorens?!

Hej christina

Jeg sidder også i den situation at jeg kraftigt overvejer at tage en (del) sæson på ski, også til Val Thorens, da jeg synes det er et kanon sted. Mit problem er dog at jeg grundet studiet først har mulighed for at tage afsted i slutningen af januar, hvilket som Casper skriver nok er rimelig sent i forhold til job og bolig og den slags. Men hvis du er interesseret kunne vi eventuelt skrive nærmere sammen og prøve i fællesskab at finde ud af noget.

Jeg er også 23 år gammel og har en del skierfaring.

hilsen Andreas:)

Anders 08/11 2010 11:15

Sv: sæsonarbejde 10/11, mangler job/bolig/rejsekammerat, overvejer Val Thorens?!

Hey Christina..

Jeg sidder også i samme situation som dig, da jeg også rigtig gerne vil til ValT som bums.. Jeg regner dog med at tage afsted i starten af december, da mulighederne for at finde job og bolig i starten af sæsonen er noget nemmere.

Jeg er selv 25, og en del erfaring (dog på board).. :)Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du beslutter at tage afsted tidligere...

vh. Anders

Martin 08/11 2010 13:37

hey Anders

email ???

Casper Ravn 03/11 2010 01:06

Hej Christina

Super fedt, at du er klar på en sæson i alperne.

Val Thorens er som du selv er inde på et rigtig spændende sted, og der er plads til alle typer. Det er et suverænt område, hvor der er et godt natteliv med masser af glade mennesker fra forskellige dele af verden. Jeg synes derfor helt klart du skal vælge det. Den eneste ulempe for dig er, at området ikke umiddelbart er et begynder område, men hvis du er lærenem er det klart det område du kan få mest ud af på sigt:)

Med hensyn til lejlighed, så skal du til at undersøge det hurtigst muligt, da jeg tror at de fleste af dem er udlejet. Du kan eventuelt kontakte Alpservice, hvor man kan leje lejligheder på månedsbasis.

Angående arbejde er det jo altid et godt spørgsmål. Der er ikke så mange stillinger tilbage hos de danske rejsearrangører - de er efterhånden besat. På den måde er det en ulempe at tage afsted efter jul, da der på det tidspunkt allerede har være bumser i en måneds tid, og de har selvfølgelig skaffet sig selv de bedste jobs. Det kan derfor være vanskeligere for dig at finde job.

Det er hele er selvfølgelig ikke negativt, og man kan altid finde et job, hvis man er opsøgende og er klar på det meste, og det virker ikke som om du har de store krav og det vil helt sikkert gøre det lettere for dig.

Jeg vil foreslå du finder nogle andre personer der kunne være interesserede i at tage med, det er rart at være et par stykker sammen om det, så er det lettere at få det hele arrangeret.

Håber det hjalp,:)

Casper

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen