Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Mikkel Thybo 22/08 2010 13:41
What up guys?
We are two danes, at the age of 19 and 21, going to Mammoth Mountain for snowboarding from January to May, searching for potential roomates and a place to rent. Since we live in Denmark we dont know a lot about housing in Mammoth, but we are looking for a place where we can split the rent with aprox. 6 other guys. This will make it much cheaper for everybody.
We are easy to come along with and we want our stay to be as cheap and nice as possible.
We are going to buy a car for transportation so shopping and going to the mountain will be a lot easier.
What we are looking for are fun roomates who like to have a good time. We are very open and chilled-out guys who love to snowboard.
Please contact us if you want a fun season in Mammoth with two danish guys.
Email:
thybo11@hotmail.com
sunebj@sol.dk
:call:
Jonathan 24/08 2010 13:35
Sv: Sæson i Mammoth 2010/2011 ROOMATES
Hey, jeg har selv gået med en sæson i tankerne et par måneder, men valget har hele tiden ligget på canada da jeg gerne ville ud og boltre mig lidt i puddersne. Desværre fandt jeg ud af at der ikke er flere arbejdsvisum at få for tyske statsborgere, hvilket jeg er, så canada er derfor strøget.
Mammoth kender jeg ikke helt, er det i samme klasse? Har hørt der er gang i deres park, men er ikke så skilled i park endnu.
Lad mig endelig høre hvis i har noget erfaring med området...
Mvh Jonathan 24.
Mikkel Thybo 24/08 2010 14:39
Vi har ikke så meget kendskab til Mammoth, da det er vores første tur derover. Så jeg ved desværre ikke, hvordan backcountry-forholdene er. Men det skulle være et kæmpe område jo..
Jonathan 24/08 2010 14:55
Fair nok, men er der en speciel grund til at valget er faldet på mammoth? Der er jo sindsyg mange store skisportssteder i usa.
Jeg skal lige bruge lidt betænkningstid før jeg tager et valg, men hvis i finder et sted at bo, så lad mig da endelig høre fra jer.
Har i fået ordnet praktiske ting såsom arbejdsvisum mv.?
Martin Olsen 01/09 2010 00:09
Min første prioritet var USA, for den kommende sæson, men jeg ser det som umuligt at få arbejdstilladelse, så har opgivet det. Men hvis i skulle finde en måde at få arbejdstilladelse, må i meget gerne skrive det her i denne tråd :)
I kan få working holliday til Canada, hvis i skulle lede efter et andet land..
Det samme er også muligt i Japan, som jeg går og overvejer. (har brugt mit working holliday i Canada, derfor jeg søger mod et andet land)
Jonathan 01/09 2010 18:33
Hey hey.
Overvejede selv USA, men Japan trækker efterhånden mere i mig. Jeg ved ikke hvordan det er mht. arbejde, men for mig virker det sjovere end USA :)
Kender du noget til sæson i Japan?
Martin Olsen 01/09 2010 22:16
Jeg tror man kan sige USA ville være det sikre valg (hvis man kunne få arbejdstilladelse) modsat Japan er lidt et sats, da man ikke rigtig kender til at andre, eller kan læse om andre danskere som har været på sæson..
For man vil jo gerne vide om der er god chance for at finde arbejde, når man kommer som dansker i sådan et fremmed land :)
Men nej kender ikke til noget bestemt med sæson i Japan.
De steder jeg har fundet lidt information om ski i japan er:
Din pow camp 2010
http://dincamp.riders.dk/puddersne-sushi-sake-onsen/
www.Snowjapan.com
og så lidt på www.alpeservice.com hvor de skriver lidt om stedet Niseko.
Ellers har jeg haft svært ved at finde noget brugbart info om sæson i Japan :)
Jonathan Reichert 01/09 2010 23:20
Jeg mødte en gut i new zealand, der havde været på sæson i japan 3 år i træk, og roste det til skyerne. Desværre er jeg ikke helt sikker på jeg kan komme i kontant med ham. Dertil kender jeg muligvis nogle der driver et hostel, så skal lige forhøre mig der.
Naturligvis er usa det nemmeste, men jeg tror desværre også det kedligste for mit vedkommende :)
Jeg sender nogle mails rundt, skal nok svare hvis jeg finder noget man kan bruge til noget.