Frederik skrev:
Hejsa,
det er sådan at mig og 3 af mine venner tager på sæson til Canada næste år. I den forbindelse skal vi starte med at finde ud af hvor vi skal hen (vi har fået arbejdsvisum). Det er første gang nogle af os skal på sæson men ingen var i tvivl om at vi skulle til Canada! Vi lever for dyb pulver sne og det er primært skilløbet vi har fokus på. Nu snakker vi så lidt frem og tilbage om hvor vi skal hen. Til at starte med var det klart Whistler der trak men jeg har så småt fundet ud af at de også har rigtigt god sne længere inde i landet (Rocky Mountains). Snestatistikken siger ihvertfald at the rockies er det helt rigtige sted at tage hen! Derudover tænker jeg at der også er en charme ved ikke at tage derhen hvor det hele ligner Europa mest muligt. Vi tager jo afsted for at prøve noget nyt og få en oplevelse udover det "sædvanlige".
De steder jeg selv har i tankerne er:
1. Whistler/Blackcomb,
2. Banff,
3. Fernie,
4. Kicking Horse/Golden.
Fordele/ulemper? Andre forslag?
- Jeg har lagt samme indlæg ud på et andet forum i håb om flere svar, det må i ikke tage ilde op, alt bliver overvejet og brugt. På forhånd mange tak for jeres bidrag!