Sæson i Canada (2010-2011) - Hvor?

Frederik 26/02 2011 16:47

Hejsa,
det er sådan at mig og 3 af mine venner tager på sæson til Canada næste år. I den forbindelse skal vi starte med at finde ud af hvor vi skal hen (vi har fået arbejdsvisum). Det er første gang nogle af os skal på sæson men ingen var i tvivl om at vi skulle til Canada! Vi lever for dyb pulver sne og det er primært skilløbet vi har fokus på. Nu snakker vi så lidt frem og tilbage om hvor vi skal hen. Til at starte med var det klart Whistler der trak men jeg har så småt fundet ud af at de også har rigtigt god sne længere inde i landet (Rocky Mountains). Snestatistikken siger ihvertfald at the rockies er det helt rigtige sted at tage hen! Derudover tænker jeg at der også er en charme ved ikke at tage derhen hvor det hele ligner Europa mest muligt. Vi tager jo afsted for at prøve noget nyt og få en oplevelse udover det "sædvanlige".

De steder jeg selv har i tankerne er:
1. Whistler/Blackcomb,
2. Banff,
3. Fernie,
4. Kicking Horse/Golden.

Fordele/ulemper? Andre forslag?

- Jeg har lagt samme indlæg ud på et andet forum i håb om flere svar, det må i ikke tage ilde op, alt bliver overvejet og brugt. På forhånd mange tak for jeres bidrag!

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Frederik 04/03 2011 11:51

Sv: Sæson i Canada (2010-2011) - Hvor?

Vi skal afsted i omkring 6 månneder. Tak for dine svar indtil videre! Alt er værdsat!
Har du selv været andre steder i Canada end Whistler?

Frederik 26/02 2011 16:53

Selvfølgelig 2011-2012... My bad :)

Nicklas Kold Nagel 27/02 2011 09:59

Jeg er i Whistler nu på Sæson. Det er THE SHIIIIT! :D
ski terrænet er meget varierene fordelt mellem de 2 bjerge, whistler blackcomb strækker sig over, så der er noget for alle.
Vi har fået 10 meter sne indtil videre i den her sæson og vi forventer en meter mere inden lørdag i næste uge. Så der har været massere af dyb powder til over hofterne! De har desuden også nogen skide gode snowparks til alle niveauer, til når der ikke har faldet sne i et stykke tid.
Byen er mega nice og det er lige meget om du tager på druk en onsdag eller lørdag så er der stadig gang i den!
Ulemperne er der er dyrt og der er mange mennesker i ferie perioderne.

held og lykke med det

Nicklas Kold Nagel 27/02 2011 10:04

http://www.youtube.com/watch?v=uOGM-428XSM

En video af noget Powder skiløb vi har haft herovre, so far

Frederik 27/02 2011 10:49

Der er mange ting der tæller for whistler, det eneste jeg faktisk kan komme på som gør at vi måske ender et andet sted er:
Mange mennesker (men det kan jo ikke ungåes hvis man også vil være et sted hvor der sker lidt),
For meget efterligning af de europæiske skisportssteder og for lidt Canada,
ikke helt ligeså meget pow som i det rockies hvor den også skulle være lidt lettere (champagne pow)...
Man kan ikke køre efter sneen - der er ikke så mange områder i nærheden ;)

Men, jeg er meget i tvivl. Hvilket også er grunden til at jeg skriver herinde :)

Jeg har faktisk set din video, og fuck det ser lækkert ud! 211 cm. på kun 7 dage er der ikke mange der kan hamle op med :O

Hvordan ser det ud med jobmuligheder? Er der mange om buddet eller kan det sagtens lade sig gøre?

Nicklas Kold Nagel 02/03 2011 23:22

Jeg syntes personligt ikke at Whistler kan sammenlignes med noget skisportsted i europa, og man får ikke en fornemmelse af at de har prøvet at koipere Europa overhovedet. Atmosfæren og stemningen i byen er helt for sig selv og folk er ekstremt venlige og hjælpsomme.
Har godt hørt at sneen bliver bedre jo længere man kommer ind i landet, men puddersneen i Whistler er stadig en oplevelse for sig selv og kan ikke sammenlignes med noget i Europa.
Med hensyn til job så er der rigtig gode muligheder for at finde det uden de helt store problemer. Hvis man er indstillede på at gøre et forsøg på at finde et job og tage sig tid til at gå rundt i byen med et CV kan det nemt lade sig gøre. Rengørings personale på hoteller søger de tit her i byen.
Hvor lang tid har i tænkt jer at være afsted? 3 eller 6 måneder?

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen