Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Morten Christensen 10/11 2010 15:08
Hej alle
Nogen der kender til Riksgränsen skiområde, det ser helet vildt spæende ud, med massere af offpist muligheder.
Jeg høre meget gerne om erfaringer med området.
Morten
Rasmus Alenkær-jørgensen 12/11 2010 10:04
Sv: Riksgränsen
Hvis man har bil med kan jeg anbefale at man bor i Björkliden.. Den ligger ca 15 km fra Riksgrensen og er en del billigere....
Karl Erik S. Jensen 10/11 2010 17:35
Hej MEC
Jeg var i Riksgräsen i 2004.
Det kan være et lidt barskt sted rent vejrmæssigt.
Husk at undersøge noget med, hvornår der er lyst - eller måske mørkt - det er europas nordligste skisportssted har jeg set engang.
Området er ikke så forfærdelig stort, men der var noget af de bedste sne, jeg nogen sinde har kørt på.
Der var samtidig en meget lækker stemning på hotellet, som vi boede på. Vi fik saftenvand til frokost, men vin om aftenen, rensdyr, ryper, laks, tyttebær og alle mulige andre gode typer norsk mad inkl fladbrød og ost.
Jeg kan nbefale det.
VH
Karl Erik
Morten Christensen 11/11 2010 14:15
Hej Karl-Erik
Tak for dit svar.
Hvornår på året var du deroppe??
Har du nogen ide om hvor jeg kan finde noget om de lyse tider deroppe??
Morten
Karl Erik S. Jensen 11/11 2010 18:47
Hej igen
Jeg var der i påsken 1. uge i april, og da var det stadig koldt, sammenligne med vejret længere nede mod syd.
Jeg kan se på Riksgränsens hjemmeside, at de først åbner 18. februar men vist har åbent meget langt hen.
Jeg har tidligere et andet sted set, at man skriver at der tit er - 30 i februar - så jeg tror måske, at du skal hen midt i marts - og så fremad.
Hvis du googler navnet finder du garanteret noget, der kan fortælle mere, herunder noget om hvornår der er lyst!
Venlig hilsen
Karl Erik
Karsten 11/11 2010 22:23
Tag afsted i maj måned.. der er der lyst døgnet rundt og næsten altid masser af sne.. Men til kun afsted for at køre freeride/Offpiste.. ellers er det et møg sted.... Vil man uden for pisten er det sindsygt godt..