Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jørgen Jensen 21/11 2011 19:16
Hej alle,
Har nogen herinde erfaringer med Passo Tonale - både mht. køreturen til og fra, og med selve området. Vi skal derned i uge 3 og er selvfølgelig også interesseret i at høre om erfaringer med sne/vejr så tidligt på sæsonen.
Niels Leth-sørensen 21/11 2011 20:22
Sv: Passo Tonale
Hej
Nu er det et nogle år siden jeg var i Passo Tonale. Selve køreturen er lidt lang 15-17 timer hvis det går godt. Selve vejen er det kun det sidste stykke op mod Passo Tonale der er bjergkørsel. Sne plejer ikke at være et problem fordi det ligge så højt. Byen er ikke noget at skrive hjem om, men der er lidt resturanter og nogle få butikker. Selve skiområder er fint, rigtig mange nemme pister og efter at Ponte de Legno er blevet forbunder med Passo tonale er det bestemt ikke blevet ringer af. Det ligge lidt åben oppe i passet, så vind og kulde er ogs en faktor hvis der er dårligt vejr, men mon ikke i får sol og blå himmel.
Go tur
Skihils
Niels Leth
Jesper Stub 22/11 2011 00:00
Hejsa.
Passo Tonale er et lækkert lille sted. Du kan køre stort set alle pister på under en dag, så stort er det ikke. Enkelte sorte, men ellers røde og blå pister. Ligger en del pister ned til byen, så hvis I har nybegyndere med et det et godt sted afgjort. Ret snesikkert.
God tur.
Mogens 23/11 2011 12:58
Jeg har tidligere skrevet dette indlæg om Passo Tonale, hvor vi var i februar 2011
Det ultimative sted med børn i den alder er Passo Tonale i Italien. Gode lejligheder (større end de Franske) ski in / out. Billig og rigtig god skiskole, billig ski / støvleleje, idet hele taget et billigt sted. Hele dalstykket til den ene side er dedikeret til børn og begyndere, hvor der så på den anden side er nogle gode røde og sorte samt super offpiste til dem der kan og lyster, ligeledes er den nærliggende by Ponte de Legno's område super skovpiste i mørkerød og sort. Det ligger samtidig snesikkert i 1800 m. Var der i uge 5 med 2 børnebørn, søndag eftermiddag var de gode nok til blå pister og sidste dag sluttede vi af med nedkørsel på sort piste fra gletcheren i fin stil med den ældste på 10 år. Den yngste nåede også at lære snowboard, alt ialt en super uge i fuld sol med perfekt sne og god italiensk mad.
Selskab: Slopetrotter
Mogens 23/11 2011 13:00
ps filmen på min side samt billedet er fra Passo Tonale
Jørgen Jensen 24/11 2011 15:49
Det ser ud til at være et godt sted at tage hen..
Hvordan er det med køreturen det sidste stykke fra motorvejen? Så vidt jeg kan regne mig frem til, er der 40-50 km. landevej.
Thomas Jensen 24/11 2011 22:28
hej,
Husker det som lidt længere end 40-50 km godt nok.
Men det er ok fin vej uden alt for skræmmende bjergkørsel... Men netop køreafstanden til passo t er i min optik det største minus der. Det er en lidt lang køretur.
vh
thomas, http://alpeferie.dk/
Britt Knutson 04/01 2012 23:03
Hej. Vi var i passo tonale sidste år, jeg er ret begejstret for området, ik mange shopping muligheder, men det ski vi kommer for :)
vi kørte med bus, tiden fløj afsted, så syns ik tiden var lang, men det sidste stykke fra motorvejen og op er smuk og fuld af vinmarker, så nok at kigge på selv om man køre.
mine dårlige nerver kunne sagtens klare turen op og turen ned af bjerget ;)
Vi skal også derned i uge 3.
mvh Britt knutson