Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Ole S. Josefsen 06/10 2008 12:45
Hej Skientusiaster
Jeg har brug for at lukrere lidt på andres erfaringer.
Jeg overvejer at tage på ski i påsken som jo næste år ligger i starten af april. Jeg er lidt bekymret for hvordan sneen er så sent på sæsonen.
Jeg kan se på statistikkerne at der burde være sne nok, men må jeg forvente at det er slush ice det hele?
Er der nogen destinationer der kan anbefales fremfor andre i denne situation?
Jeg vil helst sydpå og jeg foretrækker et stort område.
Håber nogle vil dele ud af deres erfaringer.
Mvh
Ole
Rasmus 06/10 2008 17:06
Sv: Påskeski
Hej Ole
Jeg plejer selv, at tage til Canazei, da der plejer at være rigelig med sne i påsken. Men som du selv skriver, så skal man være forberedt på slush. Specielt sidst på dagen, hvor solen jo har bagt hele dagen.
Mogens 06/10 2008 20:23
Jeg har været i Canazei 2 gang i Påske i de første 1 -2 uger af april.
Der er meget fint, men enkelte dage kan der være lidt tungt efter kl 14. Jeg har oplevet snefald med ca 40 cm på en dag.
Der er ikke særlig mange mennesker og aldrig kø. Italienerne tager sydpå i Påske i april, så der er meget plads.
Kasper 07/10 2008 14:02
Jeg er helt enig med de to andre indlæg.. Jeg var i Canazei i påsken 06 og som de andre siger så skal man regne med sjap efter middag.. Den sidste dag regnede det faktisk.. Men Canazei har gletscher skiløb og der er jo ihvertfald sne nok.. Canazei er samtidig det største i Europa med 1200km pist.. så mon det er stort nok?? hehe. det er nok til du kan køre på en ny pist hver dag hele sæsonen:D NIIICE..
Connie Nielsen Nash 11/10 2008 13:25
Hej
Vi har mange gange staaet paa ski i paasken uden problemer, det er bare et spørgsmaal om at vælge et skisted der ligger højt, saa man kan undgaa slush sne. Vi bor nu selv lige uden for Bourg St. Maurice og det nærmeste ski sted er Les Arcs og der er altid chance for at løbe paa ski uden at skulle løbe i vaad sne. Her er mange gode omraader at staa paa ski paa, bl.a. Les Arcs, La Plagne, Tignes, Val D'Isere og La Rosiere.
Haaber at det hjælper! Connie