Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Per Moesby 10/03 2014 11:50
Hej skifreaks,
Noget tyder på at vi i år for den "meget uheldige" for en ski-fanatiker, oplevelse - at foråret kommer tidligt og påsken ligger senere end normalt. dette giver jo visse udfordringer i relation til valg af påske-skidestinationer...
Med udgangspunkt i Zürich søger jeg hermed lidt gode råd og anbefalinger til "where to go" - normalt ville jeg vælge St. Anton, på grund af kombinationen af god ski og afterski, men jeg vakler meget i år, og tænker skal det være St. Anton, Isghl, Sölden eller Hintertux.. ?
Vi tager med kyshånd imod gode råd om hvor der formentlig er bedst og mest skiløb, samt en som minimum god afterski - the austrian way;-)
På forhånd tak
Per
Søren H. 13/03 2014 18:48
Sv: Påskeski 2014 - og "where to go" ?
Hej Per
Hvad med Val Thorens. Jeg har lige fået en aflysning i påsken og sat prisen ret meget ned for denne uge 16 fra 12 - 19 april.
Se mere på:
http://www.valthorens-ski.dk/27324225
Du kan bare ringe eller maile.
Venlig hilsen
Søren H.
Madmartigan 14/03 2014 17:28
Jeg var i Ischgl sidste år, i ugen efter Påske, og der kunne vi stadig stå på ski helt ned i byen.
Så Ischgl herfra..
Ivan 21/03 2014 19:05
Tignes - det ligger så højt at der altid er sne at finde.
Ud over det så bliver der afholdt DM i pukkel og freeride, så der vil være mange danskere.
Rasmus Skov 23/03 2014 06:56
Hej Per
Østrigske Sölden og Obergurgl/Hochgurgl kunne også være bud. Snesikkert med gletschere. Jeg er der lige nu og sneen drysser her til morgen, og der var masser af sne i går på pisterne.
Mvh Rasmus
Jeanette Arndal 23/03 2014 13:02
Jeg sætter min lid til, at sneen holder længe igen i år i St. Anton, for jeg tager derned til påske :)
Jeg har haft to sæsoner dernede, og der kommer altid sne lige inden sæsonlukningen, så det håber jeg bare på sker igen:)
Per Moesby 23/03 2014 22:30
Tak for foreløbige input... Flere modtages gerne fra ski-folket som er på pisterne i disse uger..
@Jeanette - jeg har selv været i StAnton de sidste 6 påske-uger og er helt enig i favoritværdigheden, desværre er jeg noget bekymret for kombinationen, sen påske, meget varme, lav beliggenhed og meget lidt sne i denne sæson..;-(
Henrik 24/03 2014 12:13
Du kan få en friskt melding fra Tignes/Val d'isere herfra. Vi er lige kommet hjem fra 6 dage med højsol i uge 12. Temperaturen var generelt i den høje ende sidst på dagen og især de stejle pister som bliver benyttet ofte bliver meget kørt op. De flade stykker hvor folk ikke skrider så meget holder bedre.
Men hvis ikke vejret slå om til frost så der kan laves kunstsen eller der kommer naturligt sne, så er sæsonen ved at være slut her. Om fredagen var sneen mange steder noget træt, så supersne som mange selskaber skriver det er alstå en sandhed med modifikationer. Men det var fint til at stå.
Men som sagt så vil det kommende vejr jo bestemme hvordan det kommer til at se ud i påsken, og ingen kan vide om det bliver i østrig, frankrig eller italien der vil falde sne. Østrig har vist lige fået en ordenlig omgang flere steder så er er nok fint.
Men hold øje med vejrudsigten og webcambs.
Søren H 24/03 2014 13:57
Hej
Lige nu sneer det meget i Val Thorens. Der er ca. 5 - 10 graders frost i VT og meget godt nysne. I uge 14 sige vejrudsigten sol / skyer på skift og grader omkring frysepunktet.
se mere her.
http://www.valthorens360.com/
vh
søren h
Thomas Jensen 25/03 2014 19:00
Hej
Med det seneste snefald i weekenden (mellem 60 og 100 cm afhængigt af sted) er påsken da vist reddet langt de fleste steder. I al fald snemæssigt. Der kan jo stadig blive varmt og slushy til den tid. Men sne vil der være.
Sagde hunden som har en ledig billig lejlighed i Østrig fra på lørdag og april ud :) (og dermed også i påsken)
vh
thomas jensen, http://alpeferie.dk/news.php?id=107