Nytårs ski 09/10

Kims-e 29/07 2009 23:21

Hej
Vi er en flok, 12-13 pers. der godt kunne tænke os at holde nytår på ski.
Er nogne der har nogle gode råd/erfaringer og forslag til hvor vi skal tage hen og hvordan og hvad pris leje en sådan tur vil ligge i.

Mvh Kim

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Kaj Schmidt 08/08 2009 00:08

Sv: Nytårs ski 09/10

Sälen, Sverige. 8 timer i bil fra Øresundsbroen.
Indenfor få km mellem 4 skiområder med masser af pister, byder Lindvallen og Hundfjället på noget for enhver. Uanset om man er totalt nybegynder eller vil mærke livet gennem dødsangst på pisten "Väggen". Men der er jo ikke alpin udsigt i 850 moh. eller uendeligt lange pister.
Hyttepriserne er OK. Booking af både hytte, liftkort, lejeskiudstyr og skiskole kan ske og betales via www.skistar.se. Det funger.
V.h. Kaj Schmidt

Jacob Sommer 30/07 2009 10:07

Hej

Det er ikke meget du skriver om jeres ønsker og niveauer på ski. Er i til store områder? Er det det vilde natteliv i gerne vil have? Hvad er jeres niveauer på ski??

Kan du uddybe er det nemmere at vejlede.

Men ellers harjeg et par ideer alligevel.

Jeg har været i Val Thorens, Alpe d'Huez, Tignes, Val d'Isere og Zillertal over nytåret. Val Thorens er et stort område med super skiløb, og gode muligheder for offpiste ( dog vil jeg sige, at er det offpiste man søger ,er det nok bedre lidt senere på sæsonen) Der er også et ganske underholdende natteliv. Vi har holdt nytår i området 2 gange. Den ene gang boede vi dog i byen lidt længere nede i dalen: Les Menuires, og her er der ikke noget natteliv at skrive hjem om.

Alpe d'Huez er en af mine personlige favoritter, og jeg er aldrig kommet skuffet hjem derfra. Området er noget mindre end Val Thorens men der er rigeligt til en uge og de har nogle fantastiske pister. Der er flere danskejede hoteller i byen, hvor man sagtens kan bo selvom man er en mindre flok. Det kan klart anbefales.

Tignes og Val d'Isere er to byer i samme skiområde som igen er intet mindre end fantastisk. Byen Tignes er en lidt kedelig betonby men man bor midt i skiområdet. Val d'Isere er en noget mere hyggelig by med et fint natteliv. Jeg synes dog priserne kan være lidt til den høje side. Men alt i alt er det et superområde.

Det østrigske alternativ på listen er et område med 625 km pister fordelt på flere områder i samme dal. Skiløbet er varieret og har noget til alle. En stor forskel på Østrig og Frankrig er afterski. Den er der knald på i Østrig. Så er det det man er vil, så er det her turen skal gå til. Priserne ligger generelt også en del lavere her end i Frankrig. Har være der flere gange og er aldrig blevet skuffet.

Det var bare et par ideer. Men har du mulighed for at uddybe kan jeg blive mere konkret og også komme mere ind på priser.

Håber du kunne bruge noget af det jeg skriver

Hilsen Jacob Sommer

Mr. Weio 01/10 2009 16:51

Hej,

Vi er også en gruppe/2 par der gerne vil afsted på ski over nytår.

Vores krav var rimelig ens;

- godt med afterski
- ordentlig soveforhold
- udfordringer for den øvede
- fornuftigt skilifte system
- Priser der er til at betale!

Nogen idéer?

Frank Robben 01/10 2009 21:53

Hej!

Vi er ligeledes nogle drenge der skal afsted over nytår. Men hvis man vil have det billigt, er man sent ude :)

Vi har fundet en tur til Zell Am See i Østrig. 10 dage - 7 dage på ski, kvartpension på godt beliggende pensionat, 7 dages skileje, 7 dages liftkort, bus, ophold i lejlighed - 5100 kr :)

Kims-e 01/08 2009 14:05

Hej tak for iderne:)
Østrig er altid et hit, men vi tænkte mere på noget hytte noget nord på, da ikke gider bruge 100år på kørsel.
Vores niveauer på ski er meget svingende, nogle der aldrig har prøvet det før og nogle der nærmest er født på ski, alderen er fra først i 20erne til først i 30erne.

Mvh Kim

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen