Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Michael Sparlund 21/08 2012 15:28
Hejsa.
Vi er nogle stykker som meget gerne vil prøve at opleve nytårsaften på en skiferie, men vi er ikke helt sikre på hvor vi skal tage hen. Vi har snakket om Østrig og evt. Frankrig.
Det skal selvfølgelig være et sted med noget god afterski, så hvis der er nogle der kan hjælpe os lidt på vej, så vil jeg blive meget glad - på forhånd tak.
Mvh.
Michael Sparlund
Ditte 21/08 2012 19:25
Sv: Nytår på ski
Hej Michael
nu skriver du I gerne vil et sted hen med god afterski, som hovedregl er Østrig jo lidt mere stille og roligt end Frankrig, dog også med fest og farver.
I Østrig kan jeg varmt anbefale Sölden, der er masser af godt skiløb og masser af fest og farver om aftenen.
I Frankrig skal du bare gå efter de større steder, Val D'isere, Val Thorence, Avoriaz osv...
Philip Karnøe 22/08 2012 02:51
Ahhhhh det vil jeg nu ikke mene er helt rigtigt.
Hvis vi taler om natteliv og diskoteker, ja så er Frankrig bedre, men afterski, så skal du altså til østrig.
Saalbach, Sölden Ischgl og specielt St. Anton har uden tvivl noget af det bedste afterski man kan opdrive nogen steder. Stemningen er bare anderledes.
Brian Lund 22/08 2012 11:23
Vi overvejer også et nytår på ski..!
Men det er jo også tidligt på sæsonen? Hvordan er sne-sikkerheden? Overvejer selv Sölden fordi det har en del pister højt oppe. Men det ser ud til på pistekortet at det primært er blå og røde pister? Rødt er selvfølgeligt fint men vi vil altså gerne have lidt udfordring ind imellem!
Zillertal har vi været de sidste 3 gange nu og tror vi vil prøve noget nyt selvom det er et fedt sted med muligheden for at tage til Hintertux hvis sneen svigter. (Man kan da også få udfordring på rød, men synes sværhedsgraden svinger rigtigt meget!)
Michael Sparlund 22/08 2012 11:56
Det behøver skam ikke være diskoteker, men bare den fede afterski, som jeg hvertfald oplevede i Østrig i år.
Det hele kommer selvfølgelig an på sne-sikkerheden ja.
Sölden lyder som et fornuftigt sted kan jeg høre på det hele :)
Charlotte 24/08 2012 15:37
Du skal helt sikkert gå efter Østrig hvis du ønsker en god afterski. Sölden og Ischgl er to gode valgmuligheder. Begge har super afterski samt pister der ligger højt.
Ischgl by er helt klar mere hyggelig uden biltrafik i centrum, mens Sölden består af en trafikerede hovedgade. Pisterne I ischgl er mere udfordende end i Sölden selvom der her også er nogle gode sorte. Men I Sölden får du mulighed for skiløb i over 3.000 m. højder - heriblandt gletcher skiløb - hvilket garanterer for sne.
Håber det kunne hjælpe lidt på det du søger
Michael Sparlund 25/08 2012 21:18
Nu Blir det jo næsten svært med alle de muligheder :)
Ej - det er meget rart, når nu man ved lidt om de forskellige destinationer, så nu er det bare at søge lidt videre.
Jeg takker for hjælpen :)