Nytår på ski

Jb 18/02 2009 15:59

Ville høre om nogle kunne anbefale et godt og snesikkert sted på ski i nytårsugen.
Vi har de sdste par år været i Val Thorens og Sölden - men vil gerne prøve en anden destination.

Gode råd / forslag ......

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Jb 24/02 2009 09:09

Sv: Nytår på ski

Tak for svar - kunne godt bruge lidt flere foreslag !!

De steder du nævner Karina - jeg troede ikke at det ville være så godt med de lavere beliggende områder så tidlige på sæsonen! Vi er lige glade med det vilde liv - er det der er det ok (vi bruger det ikke) - men vi går efter snesikkerheden!!

Asger Lehmann 18/02 2009 16:15

Når I nu vil prøve noget andet kan jeg foreslå Kaprun.
Det er en hyggelig by, og snesikkert(Kitzsteinhorn)
Jeg har en lejlighed centralt beliggende.
Kig eventuelt på:
WWW.AVENIDAKAPRUN.DK

vh
Asger

Asbjørn Nissen 24/02 2009 14:56

Jeg synes i skal tænke over hvad i gerne vil på ski og hvad i har været mest glad for. Jeg ser overhovedet ingen fare omkrig nytår i de områder der er blevet forslået. Var det starten af dec. i skulle afsted var det noget andet. områderne har masser af skiløb over 1000 m h hvilket gør at det vil være usandsynligt at der ikke ligger sne i slutningen af dec. Men som sagt det handler mere om hvad i kan li´ på ski!
Er i mest til Val T eller Sölden ville være mit første spørgsmål og hvorfor kan i bedst lide dette område.
Nogle kan ikke fordrage satelit byer som f.eks Val T og for andre har det ingen betydning. Personligt har jeg brug for mere end godt skiløb når jeg tager afsted for i de fleste område over 100 km pister har også godt skiløb det er bare et spørgsmål om at finde det.
Hvis i var mest til Val T vil jeg foreslå at i kigger på områder som Valdisere, Avoriaz, Alpe d´Huez eller La Rosière.
Er i mere til Sölden og den Østrigske hygge vil jeg foreslå steder som
Flachau, Ischgl eller Zell am Ziller.
Er i rigtig gode til at stå på ski allesammen vil jeg forslå ST. Anton der måske er europas bedste skiområde men det er kun for øvede og eksperter tag aldrig en begynder med til st. Anton.

Karina 22/02 2009 15:22

Jeg har de sidste 3 år været af sted i nytår, hvor vi har været forskellige steder i Østrig.
Hvis I er til noget roligt, men snesikkert, er Wagrain/Flachau et sikkert hit. Der er nogle vilde bare, men det er mest et roligt sted.
Så er der Bad Gastein, hvor der er utrolig mange unge og der bliver festet igennem. Der er også rigtig godt skiløb.
I år var jeg i Saalbach, som nok er det er mest anbefaler. Der er god skiløb og kanon god stemning i byen, hvor der er en lang, hyggelig gågade. Der er også mange unge, men det er super hyggeligt.

Vh
Karina Kirkegaard

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen