Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jb 27/06 2009 21:42
Kan nogle anbefale et snesikkert sted til nytårugen.
Det skal ikke være Sölden og Val Thorens, det har vi prøvet og vil gerne prøve noge andet.
Med mindst 150 km. pister
Asbjørn Nissen 29/06 2009 15:28
Sv: Nytår 2009/2010
Jeg vil starte med at sige, at næsten alle skisports områder i alperne med skiløb over 1800 er forholdsvis sne sikre omkring nytår. Hvis det var mig ville jeg på dette tidspunkt af året gå mere op i at der var skiløb under træ grænsen, da ski vejret i slut december og start januar kan være ret barsk. Desuden tænker jeg lidt over om du mener 150 km sammenhængende piste eller bare at der er mere end 150 km piste.
Stort set uanset hvad vil jeg forslå ST. Anton. Et fantastisk skiområde med en ligeså fantastisk snestatistik. Hvis i er til det høje skiløb vil jeg desuden foreslå Cervinia Italien. Et super område med meget højt skiløb. Personligt synes jeg det passer bedst til Marts måned ligesom Val Thorens , men det er vel en smags sag om man er til frost grader og kølig vind.
Var det mig der skulle afsted omkrig nytår ville jeg tage til et af følgende områder der alle overholder kravet om 150 km sammenhængende piste.
Saalbach (Østrig)
Bad gastein (Østrig)
Söll (Østrig)
Canazei (Italien)
Nikolaj Vejlemand 29/06 2009 15:36
Jeg vil nok anbefale dig at tage til Val Thorens. Der er overdrevet koldt i Sölden i nytåret. Men stadigvæk er Sölden et besøg værd. Super skiområde. Hvilket Val T også er.
Hr. Jensen 30/06 2009 20:05
Hej Jb.
Min familie og jeg har to gange været i Saalbach-Hinterglemm henover Nytår.
Første gang 05/06 var der ikke meget sne i terrænet,men de har masser af snekanoner så ikke de store problemer på pisten.
Anden gang 08/09 var der som bekendt masser af sne - super dejligt.
Kan anbefale området da de gør meget ud af årskiftet, samtidtigt med at det er et godt familie område.
Man skal dog være klar over at selv om området går op til 2000 m. kan der være risko for manglende sne, da det jo er tidligt på sæsonen. Men det er en fed måde at holde nytår på. Næsten ingen mennesker på pisten Nytårsmorgen.
Så bare afsted... :-)
Hilsen Hr. Jensen