Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Hans Hansen 01/01 2009 15:42
Vi er en gruppe på 6-8 personer, som næste år i slutningen af december har snakket om at holde nytår i udlandet - og gerne i forbindelse med sne.
"problemet" er dog at et par stykker simpelthen ikke må stå på ski, pga bentøjet, så mit spørgsmål er om nogle har nogle erfaringer med nytårsophold. Hvor der både er noget for dem der vil stå på ski og dem som ikke vil, måske noget wellness eller andre oplevelser. Det behøver nødvendigvis ikke være 7 dage, men nok minimum 4 dage.
Håber nogle kan komme med nogle input til hvor det er muligt.
Helene88 01/01 2009 18:21
Sv: Nytår 2009
Bad Gastein er et fantastisk sted - ikke bare rent skimæssigt, men også hvis man ikke går op i ski. Wellness center og en rigtig hyggelig by egentlig, med en masse fine butikker (tror dog området er lidt dyrt rent prismæssigt, så vidt jeg kan huske, men det værd).
Asbjørn Nissen 02/01 2009 06:11
Sv: Nytår 2009
Hvad Wellness angår er Østrig gennerelt eksperterne, det er dem der går mest op i det. Dermed ikke sagt at andre lande ikke kan have nogle gode wellness centre. Vil måske henlede jeres opmærksomhed på at hvis i tager afsted med to personer, som ikke står på ski er det nok kloget at vælge at tage til en forholdsvis stor by. Ideen med dette er at der uundgåeligt vil blive nogle timer, hvor små specifikke skibyer kan gå hen og blive lidt kedlige når man ikke er afsted hele dagen på ski.
Mine forslag vil være byer, som St. Johan im Pongau eller Zell am Zee der begge har nogle byer af en vis størelse dette gør at de to, som ikke står på ski har noget at kigge på. Især vil jeg foreslå Zell am Zee, da den har en kabinelift som går op nede fra centrum af byen og helt op på toppen af området. Det er hvad der kaldes en svigermor lift. Ideen med det er at både dem som står på ski og dem som ikke gør kan mødes på toppen og spise frokost, for det at spise frokost på toppen giver både jer som står på ski og dem som ikke står på ski en god oplevelse. Desuden er Zell am Zee en god by at tage til fordi det er en rigtig flot by og hvis man ender med at bruge mange timer der kan det også være en fordel. Sidste 2 ting jeg vil forslå er at gøre det til en kør selv tur og købe en rejse guide om at tage til østrig om SOMMEREN for i denne kan de 2 som ikke står på ski måske finde et par sæværdigheder som de har lyst til at se mens i andre står på ski.
Hav en god tur og jeg håber i kunne bruge mine råd til noget