Ny på ski

Helle Holm 27/01 2008 12:30

Jeg er en alene mor den går og drømmer at komme ud at stå på ski med mine to drenge på 11 og 7 år.

Men det er en ren jungel at finde rundt i, hvor skal man tage hen, hvad er godt for drengene ??

Drengene har ALDRIG stået på ski, jeg har som barn stået på ski i de lokale skove, dengang der var sne i dk, om vinteren.

Jeg er habil billist, men når det kun er mig der kan køre bilen, ja så bliver nok med bus eller tog.

Jeg er ingen venner eller familie der har været på ski freie, så der er ingen hjælp at hente der , så jeg håber på at der en nogle rare mennesker i dette forum den kan hjælpe mig.

Økonomien hmm der er jeg som mange ander , jeg vil gerne have mest for så få penge så muligt.

på forhånd tak

Helle Holm

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Ivan Rafn 27/01 2008 14:44

Sv: Ny på ski

Hej Helle

Som nystarter vil jeg anbefale dig at tage med et bureau, og så vil jeg anbefale dig at tage undervisnig både til dig selv og børnene.

I får meget mere ud af skiløbet, når i kan styre skiene derhen hvor i gerne vil, og i undgår mange fald osv.. Det bliver simpelthen mere sjovt fra starten af.

I vil også møde andre på samme skiniveau, og dem kan i udveksle erfaringer med til afterski, køre ture sammen med, puste ud sammen med osv..

Hvis det er muligt, og økonomien tillader det, så tag undervisning 3 formiddage.

De fleste bureauer har danske instruktører, - vælg et som har.

Hvis i vil billigt afsted, så kig efter sidste-øjebliks-rejser eller restpladser, der kan spares rigtigt meget.

Desværre kan det godt være svært at parre prioriteter som: andre børn, dansk skiskole, populær destination, med en billig restplads, specielt når man ikke er kendt med skiløb i forvejen.

En god ide kunne måske være:

Bent Larsen 27/01 2008 21:49

hej Helle
tror nok, hvis jeg var dig, ville jeg tage nord på til Sverige eller Norge
Der kan du køre selv , og ikke så dyrt
god tur

Linda 28/01 2008 15:53

Jeg vil foreslå en bustur sydpå.

I Sverige og Trysil vil du få gratis liftkort til din mindste søn, da liftkort er gratis til børn under 8 år. De fleste øvrige steder i Norge er der kun gratis liftkort til børn under 7 år.

Team Benn har busture til Lofer, Maria Alm og Materndorf (alle i Østrig), hvor man får børn under 12 år med til 198 kr incl liftkort, 3 dagesskiskole, halvpension. Derudover skal du betale ca. 1400 kr pr barn til bustransport.

Alt efter hvilken uge du skal afsted vil du kunne få 1 uge skiferie i Østrig for jer alle 3 incl. liftkort, skiskole, skileje, halvpension, busstransport for ml. 10000-12000 kr.

Tror det bliver svært at få meget billigere medmindre det er en restrejse, men det er da også muligt at du er for sent ude til ovenstående.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen