Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Ann-louise Henningsen 16/08 2013 08:14
Hejsa alle..
Hvad er jeres erfaring med Maria alm???
Jeg skal der ned i uge 5???
Vil gerne høre andres erfaringer osv??
På forhånd tak.
Mvh Louise.
Thomas Jensen 16/08 2013 09:28
Sv: Maria alm..
Hej
Personligt synes jeg det er et fint sted, med mange muligheder. For både mindre øvede og øvede
Det er en del af Hochkonig som i mine øjne er et fremragende og godt sammenhængende pisteområde.
Har dog aldrig selv boet i selve Maria Alm - blot stået på ski der. Typisk har man vist til transport fra sit hotel til 1. lift hvis man bor i selve maria alm by. - men skiløbet, det er super og meget Østrigsk på alle de positive måder.
vh
thomas jensen, http://alpeferie.dk/
Ann-louise Henningsen 16/08 2013 12:16
hejsa thomas...
mange tak for dit hurtige svar...
glæder mig til jeg akal afsted.
mvh louise..
Ann Sofie 29/08 2013 14:25
Hej Louise.
Jeg var selv i Maria Alm i 2 måneder i år som medhjælper på skiskolen, og skal der ned til en hel sæson igen til vinter. Personligt er jeg vild med byen, for den er lille og hyggelig og der er samtidig mulighed for det meste.
Når det kommer til skiløbet er der både mulighed for off-piste, samt at lave en hel/halv dagtur mod Mühlbach alt efter hvor hurtig man er. Området er også vildt fedt for begyndere/lettere øvede, da der går en blå pist hele vejen fra toppen af Aberg og ned til bunden. :)
Når man skal fra selve Maria Alm by og til pisterne er der to muligheder, man kan tage bussen til Aberg hvor størstedelen af pisterne ligger, men man kan også tage til Natrun der er et lille område i den nordlige del af Maria Alm.
MVH
Ann Sofie