Filurine 08/11 2006 20:37

Hej.
Vi er en familie der skal afsted på ski til Maria Alm. Da den yngste ikke er gammel nok til ski skal vi skiftes til at være på pisterne Er der nogen der ved om det er muligt at dele et lift kort? eller de er personlige?
Mange tak for svar
Filurine

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Birgitte 10/11 2006 11:40

Sv: Maria Alm

Liftkortet er elektronisk og aflæses fra lommen....Det er vist menningen at man skal købe et hvert men omvendt er der jo ingen som kan se, at kortet blot skifter lomme...
Maria alm er et fint sted for børn. Der er også børnepasning/børnehave....
God tur

Marc 12/11 2006 12:13

Sv: Maria Alm

Kortet er personligt og kan konfiskeres ved misbrug. Samtidig med at man får lavet liftkortet, får man taget et billede som bliver printet på kortet. Billedet bliver også lagret i liftsystemets computere. Liftoperatøren kan derfor se dit ansigt på en skærm når du går gennem tælleapperatet.

Er i rejsende med Højmark, som langt de fleste danskere er i Maria Alm, har Højmark sørget for liftkort ved ankomsten. Der er således ikke billede på dem og man kan derfor ikke identificeres på denne måde.

Men i Maria Alm er det faktisk så snedigt indrettet at man kan få passet de yngste i den dertil indrettede skibørnehave placeret centralt på bjerget.
Dette kan jeg kun råde jer til at benytte jer af, da den er meget velfungerende og med dansktalende børnepasser.
Så kan både mor og far jo komme på ski og nyde både terrænet og hinanden.

Men ellers vil jeg bare ønske jer god tur til Maria Alm. Jeg har været instruktør dernede i to sæsoner og kommer stadig tilbage et par uger hvert år. Det er fantastisk hyggelig by med et overskueligt terræn, som man, ligesom jeg, godt kan blive lidt småafhængig af.

m.v.h

Marc

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen