Tom Kisbye 19/10 2015 11:11

Hej. Er der nogen der ved hvordan forbindelse er mellem de 2 bjergsider Carosello og Mottolino som ligger på hver sin side af byen ?
Går man fra den ene side til den anden side ?

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

Michael Larsen 19/10 2015 12:26

Sv: Livigno

Der kører bus med få minutters mellemrum og man kan som du skriver, det er muligt at gå - ca. 20 minutter i skistøvler. Jeg har foretrukket at vente ca 10 minutter på bussen.

mvh
Michael

Peter 19/10 2015 12:28

Der er fine busforbindelser i hele Livigno - det kan godt betale sig at studere rutekortet, så man slipper for turen gennem hele byen. Ellers helt problemfrit.
Har man små børn med gælder det om at få dem til at sidde ned, da der bliver kørt til :-)

Tom Kisbye 19/10 2015 13:21

Ved I så også noget om den tunnel der åbenbart er ind til byen. Det er vist eneste vej ind, og kan skabe lange køer med lang ventetid ?
Vi regner med at komme i egen bil lørdag morgen og det er jo skiftedag. Så en lang kø efter en lang tur fra Danmark er jo ikke lige sagen. Har I nogle erfaringer med det ?

Peter 19/10 2015 13:41

Som du skriver er der en énvejstunnel ind/ud af Livigno. Kommer du på et forkert tidspunkt er 2-3 timers ventetid ikke helt usædvanligt i hvertfald uge 7. Officielt er der åbent ud af Livigno lørdag fra kl 6-10, men sidste år var vi med det første tog fra Klosters og kom til tunnellen kl 6.20. Her var de venlige og lukke op ind mod Livigno.

Michael Larsen 19/10 2015 14:00

Hej Kisbye

Prøv at søge på Livigno i "indtast søgeord" og gå evt. tilbage til 2010 - der er nok 3-4 sider indlæg om Livigno, herunder også om tunnelen -

Jeg har som Peter oplevet, at de åbner lejlighedsvis ind i Livigno tidligt om morgenen. Biltoget fra Klosters kan anbefales, ikke særligt dyrt og en sjov oplevelse, samt tidsbesparende.

mvh
Michael

Michael Larsen 19/10 2015 14:32

rettelse: brug den grønne "søg" under mailstrengen - derefter ovennævnte

Henrik 23/10 2015 12:46

Der er 3 veje ind til Livigno, men jeg tror kun at det er den omtalte tunnelvej der er åbent om vinteren, da de 2 øvrige veje er ret bjergrige. Tunnelvejen kommer fra nord, og er som sådan også den der er logisk for os der kommer fra nord. Da vi kørte til livigno i sommers ville GPS'en dog have os igennem sydindgangen, hvad vi dog ikke gjorde. Kan ikke lige huske hvordan vejene er der. Men der er også en vej ind fra øst og her ved jeg at der er en del bjergkørsel, da den vej fører over til Stelviopasset. Jeg har selv en gang spurgt om der var nogle der viste om de 2 øvrige indgange var åben om vinteren, men det kan også være bestemt af vejret. Det har vel også kun relevans hvis du er i bil. Men jeg der kan være kø i gennem den tunnel. Den koster i øvrigt 15 euro hver vej, hvis du er i bil. Alt andet er i øvrigt noget billigere i Livigno så det kommer hurtigt hjem igen.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen