Alex 04/11 2010 22:51

Hej er der nogen der har været i Livigno og kan hjælpe mig med oplysninger om ski området. Jeg har en søn der helst kun vil kører på blå pister, men når man ser på et pistekort ser det ikke ud til at der er særligt mange blå pister i terrænet kan det passe ?
Hilsen
Alex.

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Michael Larsen 05/11 2010 11:24

Sv: Livigno

Hej Alex

Har været i Livigno nogle gange. Din søns bekymring om få blå pister kan sagtens opvejes af at de røde er meget brede og særdeles velpreparerede. Det er nemlig vigtigt for italienerne, at der ikke er så stor risiko for fald/styrt - det prioriteres, at man kan stå elegant og blære sig lidt. Derfor er sværhedsgraden på de røde ikke særlig høj.

De blå pister i terrænet er til gengæld meget lange og smukke - placeret øverst på bjergkammen og desuden findes der en del korte blå nederst på Carosello-siden.

Området kan anbefales til familier og der er altid noget igang i byen, både indkøb (toldfrit) og afterski.

Hvis I kører selv, så husk at tjekke tunnelens åbningstider (google Livigno Tunnel)
Hvis I er afhængig af skibus, så er der et særdeles hurtigt og velfungerende gratis busnet, der dækker alle de store lifter.

mvh
Michael

Alex 05/11 2010 12:08

Sv: Livigno

Hej Michael
Tak for dit svar vi kører selv så jeg vil tjekke åbnings tiden for tunnelen.
Nvh
Alex.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen