Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Torben 16/02 2010 08:48
Ja jeg ved godt det er et emne der er vendt mange gange men der findes åbenbart mange forskellige forslag.
Vi kører til Livigno i uge 10/11 for en kort skiferie. (lørdag til tirsdag)
For at få så mange dage på ski som muligt, kører vi fredag eftermiddag og håber at nå frem til Tunnel Munt La Schera inden den lukker for kørselsretningen mod Livigno (kl. 5.00)
Er der nogle hensyn vi skal ta mht. rute (lukkede pas om natten)
Nogle foreslår biltog:
Kører det om natten og hvor stor en bil kan vi få med her (kører i en minibus med plads til 9 per.)
Håber inderligt der er nogle der kan hjælpe, da jeg syntes det virker lidt forvirende :-)
Torben
Søren Højgaard 16/02 2010 09:11
Sv: Livigno
Hej Torben,
Var i Livigno i uge 11 sidste år, og da så de lidt stort på det med kørselsretningen lørdag morgen. Men om det er generelt ved jeg ikke.
Flere oplysninger her:
http://www.engadin-strom.ch/en/index2.php?sprache=en
M.h.t biltoget så kan du finde flere oplysninger her:
http://www.rhb.ch/Vereina.83.0.html?&L=4
Vi kørte med det sidste år, og det var en positiv oplevelse.
Skal selv til Livigno i uge 9 og regner helt klart med at tage toget igen.
Mvh
SSH
Michael Larsen 16/02 2010 12:09
Hej Torben
Mht kørselsretningen i tunnelen har jeg samme erfaring som SSH, det ser de stort på, tror de taler sammen om hvorvidt der er kø i enten den ene eller anden retning.
Mht toget, så mener jeg bestemt at kunne huske at også lastbiler og busser kører med dette, så der skulle ikke være problemer med en minibus.
mvh
michael
Jan N 16/02 2010 15:00
Hejsa.
Jeg kommer lige dernede fra. Toget tager IKKE lastbiler med. Jeg tror dog ikke, at en minibus er noget problem. Max. højde kan læses på deres webiste eller nedenfor, som er sakset derfra:
General points
Experience has shown that longer waits are to be expected on Saturdays between about 09.00 and 14.00 hrs. in the months of February and March
Cars, buses/coaches and commercial vehicles (up to 3.30 m in height) are loaded onto the train until shortly before departure.
Note that additional conditions of carriage apply to large buses and commercial vehicles of more than 3.30 m in height.
Motorcycles must be checked in at least 15 minutes before train departure
Note that you cannot specify a particular train. Note that we do not accept reservations!
Passengers must remain in their vehicles.
Jan N 16/02 2010 15:13
Rettelse: De kan tage lastbiler med, men der er ventetid (og man skal nok bestille i forvejen)
Bjarne Nielsen 16/02 2010 22:14
Hej Torben.
kommer lige Livigno og situationen har ændret sig siden 1/1-2010. Der er INGEN indkørsel lørdage mellem 06:00 og 09:00, mellem 09:00 og 10:00 ændres kørselsretningen, så der er KUN indkørsel mellem 10:00 og 16:00. Resten af tiden er der lyssignal, der regulerer kørselsretningen.
God tur.
Hilsen
Bjarne
Jan N 17/02 2010 08:17
Bjarne: Nu er det jo Italienerne, der styrer det (tror jeg), så det er en sandhed med modifikationer. Det er korrekt, at den officielle udmelding er, som du siger. De lukker dog turistbusserne ind tidligt om morgenen.
Jeg selv blev lørdag d. 6. feb. lukket ind til Livigno ca. kl. 9 (altså 1 time før forventet), så man kan godt være heldig, hvis trafikken ud af byen ikke er så omfattende.
Mvh. Jan