Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jan Trier 04/02 2010 19:29
Skal til Livigno uge 7 med afgang Fredag midnat,men er i tvivl om ruten.Enten via Imst og Landeck som jo er "gratis" eller via Bregenz og bil toget ved Klosters som så koster 2x vignette samt tog billet.Og hvad med trafikken og evt kø ved biltoget.Det er jo uge 7.Hvad kan bedst betale sig.Håber nogen har en ide.
Jan N 04/02 2010 20:54
Sv: Livigno
Hejsa
Jeg kører derned for 3. gang i morgen, og følges med en Livigno veteran, der har været guide dernede. Han kører altid via Klosters og tager toget. Det skulle være klart hurtigst, og det giver et lille fint afbræk i bilturen.
Mvh. Jan
Lars Lübech 11/02 2010 08:15
Hej Jan
Jeg har været i Livigno mange gange, sidst jeg var der er 3 år siden og det er den eneste gang vi har prøvet at tage biltoget fra Klosters. Det var desværre ikke nogen succes, vi holdt i kø for at komme med toget i 4 stive timer. Og da vi så endelig kom af toget og skulle kører det sidste stykke hvor man skal op over et bjergpas, her var trafikken gået helt i stå fordi det sneede voldsomt og alle skulle have monteret snekæder.
Så hvis i vælger denne vej, så husk snekæder.
Rigtig god ferie.
Mvh
Lars
Anders Krog 12/02 2010 14:21
Hej Jan
Jeg har nu været i Livigno 5 gange hvoraf vi den ene gang valgte at køre over fernpass i Østrig. min klare holning er den at at turen bliver langt mere behagelig når man tager toget. Vores oplevelse er at hvis man vælger at ankomme til en af de første morgenafgange med toget er der ikke køproblemer, og den største sidegevinst er klart at man undgår det meste af bjergkørslen, dog undgår man selvfølgelig ikke det sidste stykke op til Livigno, hvor alle skal op.
/ Anders
Jan Trier 13/02 2010 09:48
Tak for jeres svar,men vi kommer ikke afsted denne gang pga sygdom ,vi måtte afbestille fredag formiddag