Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Kim 21/02 2007 20:33
hej alle sammen!
vi er 4 der ta`r til livigno i uge 10, 2 voksne og to tøser på 11 og 12.
det er første gang vi skal til livigno og ville lige høre om der er noget vi bare skal opleve,såsom (spisesteder-kælkebakker osv.osv ....)Min kone vil gerne have en gang wellness og jeg kunne godt tænke mig at prøve en sne scooter.Er der en skiskole hvor der er danske skilærer.Ser frem til at
se en masse gode forslag
kim
p.s rigtig fed ferie til dem der stadig skiferien at se frem til :)
René S 21/02 2007 22:22
Sv: livigno
Hej Kim !
Jammen først vil jeg da lige sige, i har valgt det helt rigtige sted..Har selv været der 3 gang og tager derned nu her i uge 9 igen.
Livigno er perfekt både for børn, begyndere og øvede.
Byen rummer massser af restauranter og de er ofte af godkvalitet. Har ikke nogen jeg fortrækker frem for andre.
Mht velvære, kender jeg kun til Hotel American, der ligger ude i enden af byen, der med garati har massage, pool, spa, sauna. Men om man kan komme udefra, hvis man ikke rejser med movement travel, ved jeg ikke.
Snescooter, for det store barn, vil hvis søen er sikker og ikke tømt for vand, være én stor legeplads... bemærk der som regel er 2 størelser motorer.... 350 og 500 cmm. Vil helt klart anbefale den store model....
Her kan der køres stærkt. ca 115 km/t. Her er hop, bane og off pist.
Hvis det ikke er på søen, er det i den modsatte ende, ude forbi hotel American, hvor man ligger og kører mellem træer og buske... Her er hastighed ikke så høj.
René S 21/02 2007 22:27
Hej Igen !
Glemte lige det med skiskolen.....
I Italien, fulgte man efter franskmændene mht. at det ikke er tilladt for danske instuktører at undevise voksne personer.
Ved at div rejseselskaber i Livigno, har danske instruktører for børn.
Hvis i skal leje ski, vil jeg helt klart anbefale butik Zimmermann, der ligger i midtbyen.
Lars Kristian Jensen 22/02 2007 06:44
Mht. skiskole kan jeg anbefale www.skiskolebooking.dk rigtig gode og søde danske skiinstruktører.
Leif Rasmussen 22/02 2007 11:14
Hej Kim
Livigno uge 10, det bliver ikke meget bedre, speceilt ikke når i har børn med, jeg har sådan set kun 1 ting at tilføje til det der er blevet sagt, og det er en restaurantanbefaling, ved det kryds hvor vejen går over til mottolinisiden (æggegondolen)ligger der et mikrobryggeri, øllet er af svingende kvalitet, men i kælderen ligger en fantastisk restaurant, i skal nok bestille bord i uge 10, men den bør prøves og priserne er i forhold til kvaliteten rimelige.
God tur
Hilsen Leif
Morten Simonsen 24/02 2007 09:46
Hej
Vi har også brugt de sidste 2 vinterferier med vores børn i Livigno og vi skal helt sikkert der ned igen. Det er super....
Mht til børnebakker er det vores erfaring at området ved San Rocco er det aller bedste. Der ligger også en rigtig god skiskole med danske instruktøre, den hedder "Galli Fedele" og findes på http://scuolascilivigno.net
Ha en god ferie
Mvh Morten