Livigno 2008 - Sæson status

Jakob Pedersen 30/01 2008 11:06

Hejsa. Jeg drager til Livigno i uge 12. Lad os få lidt info omkring sæsonen, af alle jer der har været afsted, mht sne, nye lifte mv.

Kommentarer:
Der er i alt 28 svar i denne forumtråd.

Panikken 08/03 2008 22:03

Sv: Livigno 2008 - Sæson status

Hej Dorthe, den hurtigste er at følge A7 og så kører ind nede ved bregenz Østrig og derfra ind i Schweitz, og så tage veraina toget, det tager ca 20 min, så sparer man alt bjerg kørsel. Der er ca 1150 km derned, vi plejer at bruge omkring 11 til 13 timer at kører derned, afhængig af trafikken.
Vi plejer at tage 2 turer derned om året, var dernede og holde nytår og skal derned i påsken. God tur Frank

Jan Thoudahl 23/02 2009 21:04

Hej
Vi var dernede i uge 8 og er altså lige kommet hjem lørdag aften. Ankom til tunnellen lørdag morgen kl. 6 ca (Med det første tog). Vi ventede en lille time, tror jeg, og så kom vi ind uden problemer. De åbner, når der ikke er voldsom trafik ud, og så kommer I ind. Kl. 9 havde vi spist morgenmad og fået liftkort, og så gik det bare op på pisterne...

Rigtig god tur - sneen er totalt fed og uovertruffen i år! Lidt misundelig er man da....

Mvh
Jan og Lone

Thomas 26/02 2008 10:55

Vi var med Bus - Nedtur

Men kan sige at dem der skulle med biltoget kunne ikke komme ud af livigno, og det sidste vi hørte fra dem var da de havde siddet i kø i 5 timer. Jeg arbejder sammen med en der kørte selv derned i uge 7 - de var kørt hjem på 15 timer. Så det var super sagde hun - de kunne kører direkte ud gennem tunnelen, så hvis jeg skal anbefale noget er det at undersøge i hvilke tidsrum der bliver kørt i de forskellige retninger og være der 15 min før, så skulle der være gode chancer for at kunne komme ud, uden at skulle være i den lede kø, lørdag morgen kl 8 skulle trafikken kører ud af livigno ! så min anbefaling er det tidspunkt !

mvh
Thomas

Karina 30/01 2008 12:08

Hejsa

Jeg tager også til Livigno uge 12, er der noget man skal være forberedt på, det er min første tur til Italien
Jeg kigger lige lidt med på denne tråd :)

Jakob Tofte 30/01 2008 12:20

Hej Jakob,

Jeg har ikke været i Livigno i år. Venter selv til uge 10 med at tage til Sestriere.

Men mht. vejret kan jeg anbefale www.snow-forecast.com

Der kan du både se snemeldinger flere steder på bjergene, vejrprognoser og andet godt om stederne. Bare find Livigno og læge den som foretrukken.
Så kan du lige starte med at kigge der hver gang du går på nettet.

God tur.

Mvh Jakob

Jakob Pedersen 10/03 2008 15:16

Tjek lige vejret, det bliver da vist perfekt til uge 12, til dem der skal afsted!!!!!!!

Thomas 30/01 2008 15:31

Hej - jamen kan krølle en status ned til dig/jer mandag i uge 8 skal være der 8 dage i uge 7, smid en mail hvis det har interesse! :)

Mvh
Thomas

Thomas L H 27/02 2008 13:55

Vi kørte selv derned i uge 7 - med biltog. (165 kr pr. vej)
Det var super nemt - hjemme fra kl. 1700 ved biltoget i Klosters kl. 0530 og med første tog, så der var heller ikke kø - kl. 0645 gennem tunnel til Livigno (5 min kø) - kl. 0730 fik vi liftkort - 0930 første tur på pisterne :) - så bliver det sku' ikke bedre.

Kan kun anbefale biltoget - det var super nemt at finde der til og så kan alle lige få en slapper og 30-45 min søvn.
Og så slipper man næsten total for bjerg kørsel, dejligt når man har kørt i 12 timer, og det er nat :)

Har kun været med bus over passet, så det kender jeg ikke så godt.

Hjem kørte vi i god tid - fredag middag - kørte lige ud af livigno og lige på toget Livigno - vestkysten DK 12½ time og træt :)

Over and out
Thomas

Dorthe 27/02 2008 20:42

Tak for jeres indlæg.... Jeg regner med at vi kører over mod innsbruck eller drejer fra lige inden... så må vi se hvordan det går... umiddelbart ser det ikke ud til at der er det vilde bjergkørsel der er max stigning på 10 - 12 % så det er jo ikke så meget...

Jakob Pedersen 31/01 2008 09:11

Hej Thomas.
Det ville da være super med en lille status fra dintur i uge 8, det ser jeg/vi frem til. God tur

Anders 31/01 2008 12:35

hej..

Vi tager derned med gymnasiet i uge 8. vi kommer ca. 50 personer. så.. skriver lige en status når vi kommer hjem.

Ellers tjek www.livigno.com

Dorthe 13/02 2008 14:20

Jeg skal derned for første gang med mine to drenge på 6 og 7 år... så jeg følger også med på denne tråd...

Er meget spændt på om der ikke også snart falder noget mere sne... hmm det ville da være lidt skønt....

Jesper Duus Jørgensen 16/02 2009 08:58

Hey
Jeg håber det er ok jeg kommer og "stjæler" tråden lidt?

Vi er 7 unge mennesker der skal til Livigno på fredag. Og vi skal køre selv...

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig om mulighederne for at tage et bil-tog?
1. Enten skal vi køre på et tog i Schweiz og køre med det resten af vejen til Livigno
2. Eller også tager vi det så tidligt som muligt fra DK eller tyskland?
3. Eller er der andre muligheder?

Priser og tider ville være meget velkomne...

På forhånd tak

/J

Thomas 21/02 2008 12:23

Hej

Som lovet en lille rapport om forholdene i Livigno

Vi var dernede i 8 dage i uge 7 og det var VIRKELIG skønt, fuld sol, dejlig sne, i sær først på ugen var det lækkert, hen over ugen kunne man følge med i hvordan der kom flere og flere bare pletter på toppen!

Dog skal jeg sige at de gæve italienere var ekstremt gode til at ordne pisterne så de var helt i top, selv med den manglende sne - De satte deres snekanoner til at kører det meste af dagen så der blev lavet store bunker af sne som om natten blev fordelt ud over pisterne.

Vejret var super, man kunne sidde ude uden jakke og "slikke sol"

Til dem der skal derned skal de endelig bare spørge hvis der er noget de gerne vil vide. Så skal jeg nok svare det bedste jeg kan :)

Mvh
Thomas

N 07/02 2008 07:38

Jeg har lige været dernede i uge 5, og vejret var skønt. Der manglede dog lidt sne især på toppen. Det skyldes dog mest, at det var blæst væk. Pisterne på toppen havde også lukket en dag. I den uge, hvor jeg var dernede skulle der tø lidt over 10 cm, men den sidste dag sneede det ret meget, så det tror jeg bestemt, at de var glade for. De har fået en ny gondol, som bringer en 200 m. op og varer 5 min.. Det eneste rationelle i det korte stykker, som jeg kan lede ud af det er, at den skal udbygges, når der er råd. Ellers er det et ok området, men det er klart byens muligheder og det generelle prisniveau ift. andre skisportssteder, som trækker Livigno op..

God tur!!

Søren 01/02 2008 22:42

Hey....

Tjek www.skiinfo.com... der kan du finde alt fra vejrudsigter til snestatistikker..

God tur

Martin 16/02 2009 16:43

For en uge siden købte jeg en restplads til en reduceret pris på EUR 288,- for en enkeltbillet med biltog for 4 personer i enkeltsovekupe fra Berlin-Wannsee til Innsbruck.

Turen gik uden problemer og der var ikke slem trafik lørdag morgen på Inntalmotorvejen vestover, efter hvad jeg kunne se.

Så min anbefaling er at tjekke for tomme pladser på www.autozug.de

Vh.
Martin

Jesper Emanuel 21/02 2008 22:05

Hej Thomas

Har hørt det skulle være kommet en ny lift der skulle køre fra bunden og et stykke op på modsatte side af mottolino og i modsatte ende af carosello 3000.. Der hvor man før i tiden skulle op med 2 gamle 2 personers stole lifte..

Er det noget du kan bekræfte?

Ellers sket nogle nye spændene ting i Livigno?

Drager af sted i uge 11:)

Mvh
Jesper

Thomas 22/02 2008 11:43

Det er fuldstændig korrekt, der er kommet en dejlig gondol-lift, men må nu nok indrømme at man føler sig lidt tørret, da man ikke kommer særlig langt op

Den næste stolelift er en skandale for skisporten, 2personers fra krigens tid +- :)
Den kører langsomt og er super træls - den sidste er en god og velfungerende 4personers som bringer en helt til tops

Et ekstra fif er at indtage sin frokost der hvor man kommer op med 2personers liften - der står en stor mand og laver burgere som er super gode til den nette sum af 5€ :)

Jeg er bekendt med at 2personers liften bliver fjernet næste år, og gondolen kommer til at kører op til den 4personers der er

Håber det var svar nok, ellers skyder du/i bare løs

Thomas L H 22/02 2008 14:15

Ja men nye lift er super !

Men vejen til toppe er i den ende delt op i 3 lifter
og den ene er som Thomas skriver fra før ruder konge blev knægt :)

Så vi tog op nede ved C-3000.

Jh 08/02 2008 10:43

Jeg var også dernede i uge 5 og kan tilslutte mig alt hvad "N" siger. Et rigtigt lækkert sted med masser af sol. Afterski er der også masser af, specielt for neden af carosello 3000 liften på "Stalet".
Når nogle af jer nu skal afsted lidt senere, kan jeg tilføje at off-pisting ikke er lovligt på nuværende tidspunkt (og der er i øvrigt ikke sne nok på alle off-pist områderne), men en af ski-instruktørene informerede mig om at det bliver lovligt senere på sæsonen når chancerne for laviner er mindre.

Generelt en rigtig god tur.
Smirnoff ca. 6 euro/L
Jæger ca. 8 euro/L
Morgan ca. 6 euro/L

Priserne på parfumeprodukter er stort set de samme i alle butikker. Sprutpriserne varierer med et par euro.
Bussystemerne fungerer rigtigt godt, der kører busser hvert kvarter på alle linier.
Priserne på mad er meget lig herhjemme.

Mvh.

Dorthe 23/02 2008 17:42

Det lyder jo super lækkert.... Glæder mig rigtig meget til at komme derned... Selv om nogen af lifterne er lidt gamle...

Har I selv kørt derned... For vi skal køre og jeg er lidt i tvivl om hvilken rute vi skal ta... Teambenns som vi skal rejse med anbefaler en rute uden biltog i schwitz men har også fundet en anden rute hvor man skal med toget.... Hvordan er vejene at køre på dernede... Har kun prøvet at køre selv i sverige.. er nu rimelig god bilist men det er alligevel et spring at skulle køre helt til italien... Så håber på nogen gode fif....
Hvorlang tid tager det ca. at kører derned...

Hvordan er prisniveauet ellers dernede... vi skal bo i lejlighed og ville tage mad med til nogen af dagene, kan det svare sig at tage mad med hjemmefra eller hva... det er noget med at man får yderliger 5% i et af supermarkederne når man er teambenns gæst...

Håber I kan hjælpe...

Kører fredag den. 7 marts...

Katja 09/02 2008 10:13

Tager selv til Livigno uge 10
glæder mig meget til at komme hjem - tror det et 7. år dernede nu, bliver dejligt...

Nan 23/02 2009 13:32

Vi har været i Livigno de sidste 4 år og kører derned igen på fredag (uge 10) men vi har hørt at der er ændret tid lørdag morgen ved tunlen så man først kan komme ind i Livigno efter kl. 10. Er der nogen der fortælle om der er åben begge veje (som det har været de andre år) eller om det er rigtigt at man først kan komme ind i Livigno efter kl. 10?

Jakob Pedersen 25/02 2008 11:41

Hej Dorthe. Vi kører også selv derned. hvilket vi har gjort flere gange. Vi har kun kørt en vej og det er vai Fernpass - Landeck og så efter Livigno. Der er ca 1200 km fra grænsen og vi kører ca 100 km/t i snit incl pauser. Der er dog flere chauffører. Jeg har bekendte som har prøvet samme rute samt biltoget, men siger at det er hurtigst via Fernpass.

Der er sikkert mange andre forslag for og imod, men vi kører denne tur igen i uge 12, god tur

Jacob 23/02 2009 14:07

Ja, de har lavet om på det. Så den er åben 24 i døgnet i weekenden.

God tur i uge 10 - der skal vi også afsted!! ;-)

Nan 23/02 2009 14:44

Jeg kan godt se de har åben 24 timer i døgnet i weekenden. Men på skemaet ser det ud som om at tunlen kun er åben for trafik fra livigno til Schweiz fra kl 5 - 9 og fra kl 9 - 10 er tunlen lukket, først derefter (dvs. efter kl. 10.00) kan man komme ind til Livigno.

Thomas L H 17/02 2008 10:19

Hey ..

frisk rapport fra Livigno .. kom hjem i går :)

SOL SOL SOL SOL .. og det er jo bare lækkert MEN

Der er begyndt at komme grimme brune pletter i sneen. Da vi tog hjem dog ikke på selve pisterne, men kun på transportstykkerne. Men der er forsvundet meget sne på den sidste uge.

Og kan se at der heller ikke kommer noget sne i næte uge ...
http://www.snow-forecast.com/resorts/Livigno/6day/bot
Så det begynder nok at være lidt presset der nede ..

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen