Lindvallen i uge 14 (3/4-10/4) - er der sne?

Mka848 01/02 2011 01:26

Hej alle,

Har været afsted til Hemsedal i uge 2 og har nu fået lokket familien med på en tur sidst på sæsonen også.

Efter at have ledt efter familievenlige steder (fortrinvis i Norden) og set Thomas Uhrskov video fra stedet lyder Lindvallen som et godt sted at starte (drengene på 6 og 9 har ikke prøvet at stå på ski).

Dog skal vi hen i uge 14 for at få en hytte der ligger fornuftigt ift. børnebakkerne (Snotorget). Spg. er så bare om det er for sent??

Nogen der har erfaringer med Lindvallen (Sälen) så sent på sæsonen?

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Kaj Schmidt 01/02 2011 22:26

Sv: Lindvallen i uge 14 (3/4-10/4) - er der sne?

Var i Lindvallen i påsken 2009 (u15) og påsken 2010 (u13). Der var masser af sne på pisterne 97% af dem var åbne og er var en hel del sne i terræn. Temperaturen lå fra omkring 0 til minus 6 om morgenen og midt på eftermiddagen max +6.
Vi har haft dage med krystalklar luft og blå himmel og dage, hvor den ondeste kolde regn piskede kinderne røde i liften.
Jeg husker at jeg jamrede mig over, at min jakke tog vand ind og blev mødt af en tør konstatering af, at man ikke står på ski i regnvejr. Så oser man på udstyr, går i biffen eller plasker rundt i Experium.
God tur og mange ønsker om tør frost. V. h. Kaj

Morten Christensen 01/02 2011 08:24

Hej mka848

Vi var i Sälen sidse år i uge13, og der var massere af sne, men vejret var alt fra -10 til +10, så der var stor forskel hvordan det var at køre på pisterne, se evt. min side her:

http://skisport.dk/minside/mec/destinationer/

for en beskrivelse af turen og forholdene.

Håber i får en rigtig god tur.

Morten

Ski i norden virker............for mig

Johnny Fischer 01/02 2011 11:32

I Hemsedal er det højsæson i påsken, de lukker først den 1 maj.

Skiløb i foråret er altid fedt man skal bare med den første lift op og så holde sig på toppen efter middag.

Brian Aagaard 01/02 2011 15:04

Har prøvet Hovfjell i uge 14 og det var noget skidt +5` =softice/blottede pister, men masser af sol!Du kan være heldig men også noget så pokkers uheldig.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen