Liftkort til Val Thorens!

Christian 26/11 2010 17:31

Hejsa! Her kommer spørgsmålet som formentlig er blevet stillet 100 gange før!

Vi er 3 fyre som skal til Val Thorens i uge 52. Vi køre alle meget freestyle (dvs. Park/funpark, kald det hvad i vil). For at komme i Parken, er det "lille" liftkort så nok? eller skal man ud af dalen for at komme i Parken?
Synes nemlig ikke rigtig jeg kan blive klog på det ud fra kortet!

Tak på forhånd! Mvh. Christian.

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Søren H 29/11 2010 12:22

Sv: Liftkort til Val Thorens!

Hej Christian
Blot lige til Jeres orientering. Hvis I KUN vil bruge parken i Val T, mener jeg ikke at I kan "nøjes" med det lille liftkort til 50% af prisen.
Det giver adgang til 3 lifter "2 Lacs" "Crain" og "Caron" og ingen af disse lifter ender direkte oppe ved parken. Hvis I skal helt derop skal I med liften "Moutiere" og så kan I køre direkte derned.

HVIS I kun køber det lille liftkort skal I være opmærksom på at I skal gå op ad bakke efter I har taget "2 Lacs" liften. Men det kan lade sig gøre, for at spare lidt penge. Dette er blot til Jeres orientering.

Ellers må I have et Godt Nytår dernede.

VH
Søren h

Søren Hjelholt 29/11 2010 13:27

For lige at opklare lidt yderligere:

I første omgang blev der talt om stort og lille liftkort, som Val Thorens dalen + Orelle (Lille) og hele 3 Vallees (Stort)

Det lyder så som om at der findes et "mini" lifkort som dækker lifterne til de letteste pister i val T. altså et begynder liftkort.

Jeg vil tro at I skal have det til Val T. dalen, da "mini" kortet vå heller ikke dækker trækliften langs parken!

Casper 26/11 2010 18:12

Hey

Der kommer an på hvilken park du vil køre i.. Der ligger 3 større parker i de 3 dale. Der ligger 2 i Meribel dalen (mottaret og moonparken)
Er ikke sikker på at det er stavet rigtigt :)
Men du behøver kun det lille - vt+orelle kortet til at køre i den i vt, skal du have de andre 2 med bliver du nødt til at købe det fulde kort.
Der findes også et kort der hedder belleville, som er vt+orelle+meniures, men er ret sikker på at det heller ikke giver adgang til de 2 sidste.

Medmindre i har baglommen fuld af dollars vil jeg anbefale det lille og så evt. købe en udvidelse for at prøve de sidste 2..

Det kommer jo selvfølgelig an på niveau og ambitioner, men det er så op til jer.

God weekend

Cappy

Christian 26/11 2010 18:24

Hey! Takker mange gange for svaret, du fik svaret på at hvad jeg skulle vide! Vi nøjes med det lille i første omgang! Jeg har aldrig været i val Thorens før, så jeg vidste heller ikke hvor mange parks der var!! Men én burde nok i første omgang! så må vi vurdere når vi er der, om det er nok for os!

igen, mange tak!
Mvh. Christian!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen