Lidt spørgsmål om Frankrig nytår 12/13

Jeanette 31/03 2012 11:24

Hejsa!
Vi (2 voksne og 2 børn 8,11)overvejer skiferie over nytåret til enten Tignes, Avoriaz, Alpe d´huez eller La Rosiére.
Vi skal køre selv så spørgsmålet er, hvortil der er nemmest at køre, her tænker vi mest muligt kørsel på motorvej eller bare der hvor der er nemmest fremkommeligt.
Nogen der ellers har erfaring med områderne i forhold til at holde nytår der?
Og nogen der bare kan anbefale det ene sted frem for de andre?
Vi er til lange dage på pisterne og vil helst bo på pisterne eller med skibus lige uden for døren.
Mange hilsner fra Jeanette

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Michael Larsen 03/04 2012 11:11

Sv: Lidt spørgsmål om Frankrig nytår 12/13

Du skriver ikke hvorfra I rejser, men til Frankrig skal man vel gennem Hamburg - det tager cirka 13 timer fra Hamburg til min favoritdestination i Isere-dalen - La Rosiere.
Jeg har kørt ad A7 og A5 i Tyskland, gennem Schweiz ad motorvej 2 og 12 mod Geneve - gennem Geneve ad motorvejen ind i Frankrig ad A41 og ved Annecy - alt efter temperament - ad motorvej A41 - A43 eller ad landevejen fra Annecy langs Annecysøen (kortere), ad begge ruter til Albertville og så ad N90 til Moutiers og Bourg-St-Maurice og op til La Rosiere.
Husk vignette til Schweiz.

Jeg har brugt www.ski-france.com og har lejet lejligheder i Balcons la Rosiere. Du bestiller selv og betaler med kort, intet rejsebureau og tom-sengstillæg.
Deres hjemmeside er særdeles brugervenlig og lejlighederne ligger i det område af La Rosiere, der hedder Euchert - stort set alle med adgang til og fra pisten og mindre end 100 meter fra Euchertliften. I uge 4 boede vi i bygning 7, gik 10 m fra skirummet, klikkede på og ad snebelagt sti de 100 m ned til liften, hjem om eftermiddagen direkte til døren til skirummet.
Lejlighederne er meget godt indrettede og der er køl,frys,ovn,micro,opvaskemaskine,jacuzzi, separat toilet og bad. Der er 10 min gåtur ad skovsti (oplyst) til La Rosiere med et stort udbud af restauranter og butikker (der er også det nødvendige i Euchert).

Denne vinter var der i december, jf. snow-forecast.com, 120 cm sne og da jeg var der i januar 235 cm på top og 180cm i byen. Byen ligger i 1850 højde og man står op til 2700 m

Skiområdet hedder San Bernardo og dækker både Frankrig og Italien, fede sydvendte pister i Frankrig med gode bordercrossbaner og parker - til Italien er der en lang, men ok træklift, hvorefter der er rigtig mange italienerpister ned mod La Thuile, bla. nogle rigtige gode og lange skovpister. I må ikke snyde jer selv for den italienske del, den er rigtig godt varieret.

God fornøjelse
Michael

Søren H 10/04 2012 10:49

Hej Jeanette
Jeg har beskrevet hvordan vi selv kører til Val Thorens (VT)på min hjemmeside.
VT kunne jo også være en mulighed for Jer.
Vi har flere gange holdt jul og nytår i VT.
Der er god sne og snesikkert.
Du kan se mere på min side:
www.valthorens-ski.dk
det kunne jo være at I kunne bruge det? Det er ski in and out lige midt i byen.
Der er gode rabat muligheder for familie med 2 børn.
Gog jagt.

VH
Søren H.

Jeanette 13/04 2012 21:20

Tusind tak for Jeres svar. Tror vi ender i La Rosiere. Hilsen Jeanette

Søren Hjelholt 16/04 2012 10:34

Hej Jeanette

Bare lige for at byde ind med kørsel til Avoriaz.

Turen til Isere dalen og alternativt Val Thorens er allerede beskrevet fint, så den vil jeg ikke gøre mere ud af.

Til Avoriaz kører man nord om geneve søen og så ind i dalen fra østsiden af geneve søen.

Turen til Avoriaz er en smule kortere, men da den sidste del foregår på mindre veje er der ikke den store tidsmæssige forskel.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen