Les Deux Alpes

Jacob Hedensted 27/09 2011 16:50

Hej Alle
Jeg er ved at planlægge dette års skitur for HTX, men ved ikke helt hvor vi skal tage hen.
Som det ser ud lige pt har vi to tilbud at vælge imellem. Det ene er Bad Gastein, som vi var ved sidste år, og det andet er Les Deux Alpes.
Problemet er at jeg ikke kender det sidst nævnte skiområde, og håbede at i kunne hjælpe mig.
Er Les Deux Alpes et godt skiområde en til flok unge mennesker, der er bestående af alt mellem total nybegynder og højt øvede skiløber? Og vil der være piste nok til 6 dage på ski? :)
PS. Gerne hurtig svar, da afgørelsen skal falde i mogen :)
/Jacob

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Sofie Roug 28/09 2011 23:55

Sv: Les Deux Alpes

Rent skimæssigt synes jeg begge steder er rigtig gode, dog hælder jeg til at der er mere udfordring og federe at stå på ski i Deux. (God park, god offpist, gode pister)
Omkring nattelivet kan jeg ikke rigtig udtale mig om deux, men nattelivet er jo virkelig godt i Bad Gastein, der var også en bar sidst vi var dernede som lukkede unge under 18 ind, hvilket er relevant hvis det er en gymnasietur i skal planlægge.
I bliver hvertfald ikke skuffede nogle af stederne, så det ser ud til at det er et luksus problem du står med ;)
mvh. Sofie

Kristensen 27/09 2011 18:36

Jeg vil helt klart anbefale Les Deux Alpes i stedet for Bad Gastein.
Skiområdet er et rigtig godt varieret område, hvor begynderne kan ligge ud på begynder bakkerne helt nederst, men også tage liften helt op og tage turen fra gletcheren,der er det muligt at komme helt i bund uden at komme ud på rød.
For øvede er området også i top, med en masse udfordrende pister og med et kvarters gang over til La Grave skulle der være nok udfordringer at komme efter. :)

Nattelivet er også skønt i Deux, de fleste barer lukker dog kl 2, men så er der mulighed for at fortsætte på Avalanche som er et diskotek der holder åbent til 4 - 5 stykker mener jeg. Også skal jeg da heller ikke glemme Panobar som giver den vildt gas oppe i terrænet til kl 16-17 stykker om eftermiddagen, mener jeg.

Jeg skal på min anden sæson dernede, området er fantastisk. :)

Thomas Jensen 27/09 2011 18:39

hej

2Alpes har rigeligt m. pister til 6 dage.

Der er ganske givet også ok fest for unge mennesker.

Det er i mine øjne ikke det perfekte begynderområde. Begyndere har noget helt fladt helt nede i byen - hvor der ikke nødvendigvis er super sne. Næste skridt på udviklingsstigen er så et stykke oppe i terrænnet.

Pisterne ned mod byen er typisk for stejle til en begynder. Man kan groft sagt sige at de blivere fladere jo længere op du kommer i terrænnet. Dette i modsætning til nærliggende alpe d'huez som har blå pister forneden og sorte oppe.

Men uanset vil det helt sikkert være et fint sted - men perfekt altså ikke (i min optik)

vh
thomas, http://alpeferie.dk/

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen