La Rosiere

Squorp 23/09 2013 16:00

Hejsa ! :)

Jeg skal ned og være skiguide i La Rosiere i denne sæson, og ville lige høre om der var nogen mennesker, som har været dernede og som har haft gode (eller dårlige) erfaringer med det dernede? Og hvordan er Off-pisten dernede?

evt. om der også er andre som skal derned og lege skiguide? eller ned og bumse den? :)

- Patrick

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Michael Larsen 24/09 2013 13:48

Sv: La Rosiere

Hej P

Vi arrangerer selv med et udlejningsbureau i Tyskland ski-france.com. Vi planlægger til uge 4.

Hvis du klikker "skiarea" på hj.siden, i venstre side af menuen finder du download "plan des pistes", der som pdf giver et meget større pistekort på skærmen. Der kan du ved La Rosiere finde et gult markeret område "snowcross des Zitteux". Dette område ender ved liften Ecudets og piste Fontaine Froide. På langt de fleste toppe kan du ses ned til en lift, og du kan køre på offpisten mellem de præparerede pisterne på sydsiden ned mod lifterne Landelieres og Fort. I Italien kan du se lifterne Fourclaz Express og Piccolo San Bernardo fra toppen. Ved dog ikke om offpiste er tilladt i Italien, men det finder du jo ud af dernede. Snowparken ligger lige over La Rosiere, men som du kan se af alderen på mig og gutterne, så kan vores knæ ikke holde til hop.

Vi har dog kørt på boardercross fra toppen af Fort og ned til liften.

mvh
michael

Pernille Hansen 23/09 2013 19:55

Hej Patrick
Tillykke med jobbet - det bliver du glad for.
Jeg har selv arbejdet som guide en del sæsoner, og det er det fedeste.
Jeg har ikke selv haft sæson i La Rosiere, men mine kolleger dér var ret godt tilfredse.
Det er en familiedestination, men der var også gæster, der gad at feste ind imellem. Men de havde ofte fri om aftenen og kunne selv feste, hvis de havde lyst.
Offpisten var fantastisk - og ikke ret mange brugte den, så man kunne bruge hele dage udenfor pisten efter snefald.
De brugte også en del tid i parken.
Le Petit Danois har en fed bar i byen, dansk ejer (Henrik) og ofte skandinavisk personale. Godt sted at holde afterski og lave gode aftaler.
Mine kolleger tog et par gange i løbet af sæsonen med Henrik til Valdisere for at feste med os andre, ret hyggeligt, og så fik de set noget andet ind imellem.

Squorp 24/09 2013 00:18

Hej Pernille

Mange tak for kanon hurtigt svar!
Jeg har nemlig været lidt nervøs for om La Rosiere var for familie agtigt til en som mig, men det lyder da som om der har været fint med adspredelse i det.

Har du et sted hvor man kan finde evt. Off piste lines? Eller nogen gode råd i det hele taget? Hvis det er iorden jeg prøver at malke dig lidt for info ;) Er bare lidt spændt på det hele :)
Hvilket selskab har du været ansat ved hvis man må spørge? :)

- Patrick

Pernille Hansen 24/09 2013 08:20

Hej Patrick
Selvfølgelig må du spørge alt det du vil - så må vi jo se, om jeg kan svare på det.
Du kan evt sende mig en mail med alle dine spørgsmål: pernille_dh@hotmail.com

Jeg har selv prøvet at have en familiedestination, hvilket jeg var meget skeptisk overfor, men til gengæld havde jeg jo en masse fritid - hvilket ikke rigtigt var tilfældet i Valdisere.
Jeg arbejder for Nortlander, hvilket jeg har været meget glad for. Har haft 4 sæsoner, heraf 3 i Valdisere og en enkelt i Söll i Østrig. Desuden har jeg været ugeguide mange gange, og har derfor prøvet rigtigt mange forskellige destinationer.

Hvem er du ansat hos?

Michael Larsen 24/09 2013 09:13

Hej Patrick
Jeg har sammen med en del andre gutter 40 til 60 år været i La Rosiere 5 gange, altid i uge 3 og 4 og altid i lejlighed i Euchert. La Rosiere er delt i 2 - Euchert og La Rosiere, og det er bestemt mit indtryk, at LaR er det sted med mest aktivitet, musik og barer. Euchert er mest til familier.Der er ca 650 m mellem de 2 bydele. Le Petit Danois i LaR er et fedt sted med fadøl fra Royal og livemusik.

Jeg kører ikke offpiste, men ved, at der er masser af muligheder for offpiste på den nordlige side af de blå pister Tetras og Rouvinettes i La Rosiere og jeg har set offpiste-spor ned mod Combe des Moulins.
La Rosiere ligger i skiområdet San Bernardo og kortet dækker både Frankrig og Italien. Også på den nordlige side af det italienske område mod Mont Blanc er der gode muligheder.

Du kan tjekke La Rosiere på www.larosiere.net som findes i en engelsk udgave, blandt andet med webcams og virtuel tour, hvor du kan se 360gr billeder fra alle pister og lifte på den franske side. Her kan du også finde et fint pistekort.

God tur

Michael

Squorp 24/09 2013 12:46

Hejsa Michael.

Tusind tak for svar!
Hvilket firma skal du derned med her i år? Hvis du da skal afsted igen i år? :)

Det lyder jo som om du er en virkelig en erfaren herre i området. Har du været ovre i parken evt. også? Og ved du noget om det er nemt at komme fra off piste og så ned og ramme en lift igen?

Mange tak for hjemmesiden! Den er en stor hjælp ! :)

- Patrick

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen