Nse skrev:
Hej,
Jeg er i gang med at planlægge kørslen til Livigno, og jeg må da ærligt indrømme, at jeg har sjældent set noget mere snørklet... Jeg har læst diverse indlæg her på Skisport, men jeg er lidt i tvivl om, hvornår man vælger at tage toget, og hvornår man tager over passet.
Vi skal afsted på fredag, og jeg regner med at køre i god tid, så vi er der tidlig morgen for at undgå trafikken.
Som jeg ser det, så ved at vælge toget, så får man flere kilometer på motorvej, og undgår de køer der er ved at bruge den anden vej, og man undgår også passet. Minusset er så, at man skal til at tage toget, og planlægge efter at nå et tog. Den første afgang går kl. 5:20, og jeg planlægger at nå det eller den kl. 6:20. Grunden til dette er, at jeg er lidt bange for køer både ved toget og ved tunnellen. Hvis tunnellen ikke nås kl. 9, så skal man vente yderligere 3 timer, hvilket jeg bestemt ikke har lyst til. Men hvad er jeres erfaringer? Skal vi taget passet, er det nemt at komme over, eller er det nemmere at tage toget? Og hvordan er trafikken og køerne om morgenen ved 5-8 tiden? Er der andre ting, som man skal være opmærksomme på?