Kørsel til Livigno

Nse 16/01 2008 11:43

Hej,

Jeg er i gang med at planlægge kørslen til Livigno, og jeg må da ærligt indrømme, at jeg har sjældent set noget mere snørklet... Jeg har læst diverse indlæg her på Skisport, men jeg er lidt i tvivl om, hvornår man vælger at tage toget, og hvornår man tager over passet.
Vi skal afsted på fredag, og jeg regner med at køre i god tid, så vi er der tidlig morgen for at undgå trafikken.
Som jeg ser det, så ved at vælge toget, så får man flere kilometer på motorvej, og undgår de køer der er ved at bruge den anden vej, og man undgår også passet. Minusset er så, at man skal til at tage toget, og planlægge efter at nå et tog. Den første afgang går kl. 5:20, og jeg planlægger at nå det eller den kl. 6:20. Grunden til dette er, at jeg er lidt bange for køer både ved toget og ved tunnellen. Hvis tunnellen ikke nås kl. 9, så skal man vente yderligere 3 timer, hvilket jeg bestemt ikke har lyst til. Men hvad er jeres erfaringer? Skal vi taget passet, er det nemt at komme over, eller er det nemmere at tage toget? Og hvordan er trafikken og køerne om morgenen ved 5-8 tiden? Er der andre ting, som man skal være opmærksomme på?

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

Søren 16/01 2008 12:03

Sv: Kørsel til Livigno

Hej
jeg har været i livigno 3 gange før du skal ikke køre over passet du skal tage toget du kan sende mig en mail med de telefon nummer så skal jeg ringe til dig og uddybe hvordan vi har kørt Hilsen Søren

Per Larsen 16/01 2008 12:22

Hejsa....jeg kører også til Livigno på fredag, men med bus! Så jeg spekulerer ikke på, hvordan jeg skal finde vej osv.
Men jeg tror at du skal være en del opmærksom på vejret lige i øjeblikket!
Afhængig af, hvilken vejrudsigt man kigger på.....ja, der skulle være en del sne på vej dernede i øjeblikket. Som jeg kan se det, så skal der falde op mod 75 cm. i Livignoområdet torsdag og fredag, men det kan jo være meget lokalt. De lavereliggende områder varsler nærmest "forårstemperaturer", så turen ned til Østrig, skulle ikke volde de store problemer...udover evt. regn!!!!
Men alt i alt, tror jeg ikke det kommer til at volde de store problemer, når du først har fået bilen på toget...husk snekæder!!!!!

Rigtigt god tur...måske vi ses dernede i den nyfaldne sne :o)

Per

Sattack 16/01 2008 12:47

Det er jo utroligt hvad der kan "gemme" sig på den her udemærkede hjemmeside :

http://www.skisport.dk/ruteplan

Fungere faktisk udemærket !!

Nse 16/01 2008 13:07

Ja, det bliver lækkert med nyfalden sne :)

Jeg har lavet en ruteplan med Google Maps (samme som dit link), og den guider en igennem passet, mens andre tjenester guider en ned til toget. Jeg er interesseret i at høre folks erfaringer med den ene og den anden rute..

Jan 16/01 2008 16:13

Jeg kørte til Livigno det år, der var alle de problemer med laviner dernede, mener det var 1999 eller 2000. Det var voldsomt snevejr, men vi havde ikke nogle problemer. Vi skal derned igen i uge 8 i år, og jeg regner da med at køre hele vejen uden brug af tog. Hvis du kommer tidligt til tunnelen, er der ingen problemer efter min mening. God tur og sikker ski - sneen falder jo også idag dernede.

Malene Schmidt 16/01 2008 18:10

jeg vil til enhver tid foreslå toget tidligt om morgenen. Det er guld værd ikke at skulle gennem passet.
Vi har kørt turen til Livigno og hjem igen ca. 20 gange, og vi har prøvet lidt af hvert!
Hvis bare du kører fra den danske grænse ved 20-21 tiden om aftenen, så passer det lige at man rammer tog og tunnel på de rigtige tidspunkter næste morgen.
En opdateret gps kan hjælpe meget til.

Venligst
malene

Nse 17/01 2008 09:35

Jan:
Det er også lidt den opfattelse, som jeg har fået, at der som udgangspunkt ikke er de store problemer med at komme igennem..

Malene:
Når I kører fra grænsen ved 20-21 tiden, hvad tid er I så nede ved toget?

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen