Kleinwalsertal

Jørgen 11/01 2009 10:10

Hej

Da jeg har fået mulighed for at tage nogle dage fri fra arbejdet, skal disse dage bruges til en lille ekstra skitur, normal ville jeg bruge disse dage i sòelden, mayerhoen eller kappel (billigt og kun 10 minutter til ischgl)men trafikken er efterhånden på det sidste stykke af vejen til disse skiområder blevet så kraftig, at man bruger 3-4 timer på de sidste 100 km. derfor søger jeg et alternativ når det drejer sig om svipturer, og her kunne Kleinwalsertal være et alternativ, så er der nogle af jer der har erfaring med området, og ønsker at dele dennne erfaring med mig ville jeg blive glad. det drejer sig om dage i uge 5

på forhånd tak
jørgen

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Rasmus Skov Jensen 11/01 2009 10:21

Sv: Kleinwalsertal

Hej Jørgen

1) Har du læst artiklen om Kleinwalsertal her på siden, der er i hvert fald en del info.
http://www.skisport.dk/artikler/kleinwalsertal

2) Konkret, hvad savner du info om, byen, skiløbet, transporten dertil, nattelivet, afterskiing, restauranterne, kælkebanen, casionoet...?

Prøv at give et par stikord mere, så tror jeg det er nemmere at give dig nogle svar/informationer om stedet.

Mvh Rasmus

Jørgen 11/01 2009 10:49

Hej Rasnus
jeg savner lidt om skiløbet, ???hvor er det bedst at løbe ???hvor bor man mest centralt i forhold til det bedste område.

når man kun har nogle dage, så er der ikke megen tid til at orintere sig efter de gode "steder" så derfor vil andres erfaring være en hjælp i denne proces, ja jeg har læst denne artikel, men den er ikke særlig "konkret" og kunne ligeså godt være skrevet til en af de utallige reklameaviser som i løbet af ugen dumper ned i min postkasse, artikler skrevet af redaktionen i dette fora. bør efter min mening indeholde en større lødighed, og ikke afspejle at redaktionen har fået turen betalt af en "sponsor", skisport.dk er et super skifora, hvor kvaliteten hele tiden skal være i højsædet, og hvor der skal være plads til "hajerne" men også til "amatørerne" og til glæde for os alle.

jørgen

Rasmus Skov Jensen 11/01 2009 11:05

Du bør bo i Riezlern, der kommer du med Kanzelwand-bahn lige op i den del af terrænet der hænger sammen med Oberstdorf. Der finder du mest godt pisteskiløb og veludbygget liftsystem.

Skal du i off pisten så er alle dele spændende. Hvad angår transport mellem områderne, så er det nu ret nemt med de busser der hele tiden kører.

I forhold til de andre områder du nævner så vil din anke til området nok være størrelsen. Men til 4 dage bør det være ganske fint.

Men når du kommer hjem kan du passende hjælpe andrebrugere og lave din "lødige" kommentar til førnævnte artikel. Så er der endnu en mening om området her på siden.

God tur.

Mvh Rasmus

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen