Kläppen 2010

Erik Rolf Olson 12/08 2009 23:17

Hej
jeg overvejer at tage til Kläppen på ski i denne sæson
vi er 3 par men tilsammen 7 børn fra 3-8 og vil gerne kunne køre til og fra hytten, men hvilke områder kan man gøre det i og er det hele områderne ?
m.v.h.
erik

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Martin 25/08 2009 17:12

Sv: Kläppen 2010

Jeg følger spændt med i denne tråd, da vi også planerer at tage til Kläppen februar 2010 :)

Mit i pisten lyder skønt :)

Henrik ved du om legestuen også kan andvendes af mindre børn (vores søn er 1 år og 1 måned) hvis en af forældrene deltager?

Jeg går ud fra at de ikke passer så små børn i barnstugan uden forældre?

Venlige hilsner

Martin

Henrik Beier 25/08 2009 18:13

Hej Martin

Jeg er ikke helt sikker, men jævnfør Kläppens hjemmeside er børn, mellem 3 og 8 år, omfattet af trollekortet (250,- SKr).

Jeg vil foreslå, at du skriver en mail til dem. De plejer at svare meget hurtigt.

Vores oplevelse med dem er meget gode og jeg kan kun anbefale, at booke alt nødvendigt hjemmefra. Det gør Check In meget nemmere. Husk I kan formentlig ikke komme ind i hytten før omkring klokken 15:00 (med mindre de har lavet det om). Hytten skal ligeledes forlades klokken 10:00 med mindre der er bestilt slutrengøring så er det klokken 11:00.

Alle detaljer kan findes på deres hjemmeside, men du er da også velkommen til at skrive en mail - så skal vi nok hente vores egne erfaringer frem fra "gemmerne".

Henrik

Martin 26/08 2009 08:02

Hej Henrik

Tak for dit hurtige svar ;o)
Nu har vi bestilt midt i pisten i 14 dage i et af de huse som du anbefalede. ;o)))

Vi glæder os allerede

Glade hilsner

Martin

Henrik Beier 13/08 2009 13:56

Hej Erik

Har været i Kläppen 3 gange og kan kun anbefale hytteområdet "Mitt i Pisten". Der er tale om dobbelthuse og vælger man et af dem der er i nærheden af liften "Skogsmusslingan" kan man komme frem og tilbage til terrænet hurtigt.
lejlighederne i "Mitt i Pisten" har en rigtig god størrelse, med stue/køkken ud i et, sauna på det ene badeværelse og tørreskab på det andet. to værelser og en soverepos. Vi har boet i hytter der var beregnet til 8 - 10 personer og det er klart at foretrække i forhold til de små lejligheder i eksempelvis "Sjungarbacken", der efter min mening ikke er egnet til de helt små børn.

Naturligvis kan man også køre til Tranan torget og parkere der, så er man ved starten af lifterne (de fleste).

Kläppen er et rigtig dejligt og familie venligt område med nogle godt præparerede pister. I skal være opmærksom på at priserne på drikkevarer og mad m.m. i restauranter og kiosk er ganske høje, hvorfor det kan betale sig, at have det meste af mad og drikkevarer med hjemmefra. I skal dog ikke snyde jer selv for en fondue aften på "Toppstugan". Der er dog hurtigt fuldt optaget hvorfor en hurtig tilmelding anbefales.

Erik Rolf Olson 13/08 2009 14:02

tak for svaret og jeg har luret på mit i pisten, men indtil videre er vi 6 voksne og 7 børn, så enten skal vi have 2 hytter og den mindste er kun 3 og kan nok ikke klare skogsmuslingen men jeg har fundet en stor hytte i Gusjöbyns tomtområde, og man kan vel køre ned, men man er vel nødt til at skulle gå op bagefter ?

Henrik Beier 13/08 2009 14:19

Uanset hvilken hytte I vælger, skal I vel egentlig køre op/hen/over for at komme til de gode lifter. Man kan starte ved Kläppen torget, men der er parkeringsmulighederne ikke så gode.

Jeg vil anbefale jer at køre op til Tranan torget, det er samtidig et godt mødested hvis man deler sig eller er på forskellige skiskole hold (husk at booke skiskolen elektronisk hjemmefra)

På Tranan torget er der mulighed for at få passet den mindste (eller flere af de små) i barnstugan. Det kræver dog at man køber et Trollpass, men det er givet godt ud. Man kan så "aflevere" barnet/børnene, hvis der ikke er fyldt helt op, og de kan så være der en time eller to og få varmen. Der er nogle børnepassere (svenske) der tager sig godt af poderne, mens I kan få løbet lidt sammen.

For de lidt større bør er junior Snowpark, eller for de øvede Kläppen Funpark, et hit. Der er halfpipe, hop og bakker der kan underholde dem i lang tid.

Henrik

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen