Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Gl 03/01 2008 10:48
Jeg vil gerne høre fra Jer, der har brugt jule/nytårsferien på at stå på ski. Vi er en familie med 2 børn, 8 & 10 år, der påtænker at tage afsted i næste juleferie. Vi er erfarne og har været 2 x i Sverige og 2 x i Østrig.
Hesselholt 11/01 2008 10:16
Sv: Jul/Nytår 2007
Hej Gl
Hvis I vil sydpå til0 Frankrig i 2300 meter højde kan I se på www.sitecenter.dk/val_thorens
Der er sne i julen.
God søgning.
MVH
Søren H
Lotte Trust 09/01 2008 20:29
Vi har lige været på juleskiferie i Østrig, Hopfgarten.
Vi tog toget og var heldige at få orange billetter tur/retur, hvilket kun kostede 5600kr for 4 voksne og 1 teenager.
Hjemmefra havde vi booket et lille hyggeligt gasthof 43 euro med halvpension. Vi ankom til Hopfgarten d. 24.dec. og nåede at stå på ski denne dag. Vejret var godt og sneen var god. Det er et lavt liggende område, men det har ikke været et problem iår. Heldigvis.
Anne Christine 09/01 2008 23:04
Jeg var på skiferie med familien for et par år siden i julen. Vi var med Højmark til Saalbach. Det er en af de hyggeligst jul, jeg nogensinde har haft, for der var ikke nogen stress på, masser af sne og en hel masse andre danskere at fejre julen sammen med.
Da vi kom fra ski juleaftensdag, var vi nogle stykker på Gasthof'et, som satte os til at klippe-klistre julepynt og havde arrangeret pakkeleg for alle andre på Gasthof'et, sådan at det blev rigtig juleagtigt. Og guiderne kom med et juletræ, som stod ude i sneen, blev pyntet med al vores hjemmelavede julepynt og en hel masse lys stod rundt om!! Så var det ellers bare masser dansen om juletræ og hygge.
Eneste minus var, at vi fik wiener schnitzel til aftensmad ;) Det var ikke lige julemad!!
Benn 10/01 2008 12:56
Vi var i Sälen hen over julen og det var vildt fedt med hvid jul. Og det er ikke sidste gang at vi holder jul i sneen.
Gl 10/01 2008 13:36
Hej Benn
Det lyder godt med Sälen, jeg var i tvivl om der var sne nok den årstid.
Boede I i hytte med selvforplejning eller hotel ?
Thomas Jensen 03/01 2008 11:57
Hej,
Hvad vil du høre?
Personligt vil jeg til enhver tid anbefale skiløb i smukke omgivelser og afslappet familiekomsammen fremfor opskruet julestress og alt for megen fed mad :)
vh
thomas, http://alpeferie.dk/ (som kan lejes billigt i uge 2, 3 og 4 grundet sene afbud)