Julen 2012. For tidligt?

Aske Bille 26/08 2012 17:54

Hej.

Jeg vil gerne på ski i år, og det vil resten af familien sådan set også, men vi er i tvivl om, om det skal være uge 52 (juleferien) eller uge 7 (vinterferien)
I uge 7 er der jo sne nok, men der er så sandelig også mennesker nok, og det er meget dyrere der. Mit spørgsmål er, om det er muligt at komme på ski i uge 52 og være sikker på om der er sne nok, hvor, og om det i så fald koster en masse penge?

Aske Bille

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

K 27/08 2012 13:50

Sv: Julen 2012. For tidligt?

Hej Aske;

Nej, julen er absolut ikke for tidligt.
er selv ofte afsted der, og skal det igen i år.

Julen er super fed, da der er en helt anden stemning.
Du skal dog ikke gøre det med forventningen om, at der er færre mennesker...alle har jo juleferie, og det er uden sammenligning den største uge i sæsonen - og prisen er også derefter.

Men hvis du gerne vil prøve noget nyt, et sted uden alt for mange mennesker, men med super godt skiløb så kan jeg klart anbefale Bregenzerwald.

Vi var der i uge 7, efter at ha' læst artiklen her på sitet... og det var det hele værd.

Håber at du kan bruge svaret.

Mvh Kenneth

Kim Just Andersen 27/08 2012 14:10

Hej Aske

At tilbringe julen i Alperne er noget af det hyggeligste, jeg nogensinde har prøvet. Sidste år foregik det i østrigske St. Anton, og her var rigeligt med sne. Det sneede faktisk juleaften :)

Sidste år var selvfølgelig ekseptionel, hvad angår snefald, men selv i "snefattige" år, kan du og din familie med fordel tage af sted til destinationer som Val Thorens og Val d'Isère, der grundet deres højde altid er garant for sne (også i uge 52).

Hvis du ønsker et tilbud på en god jule(ski)ferie, så er du velkommen til at skrive til vores dygtige rejsekonsulent Casper Petersson på mail: cp@nortlander.dk eller ringe til ham på telefon: 3318 8354.

Jeg håber I får en hvid jul!

Med venlig hilsen

Kim Just Andersen
http://www.nortlander.dk/

Aske Bille 28/08 2012 14:13

Mange tak for jeres svar. Er der flere mennesker i uge 52 end i uge 7? Jeg troede godt nok det var var omvendt, men prisen er billigere de steder jeg har kigget i uge 52, så jeg vil regne med at tage afsted der, hvis ikke der er overfyldt med mennesker. Ved du om Frankrig eller Østrig er det bedste sted, i forhold til sne, i uge 52?

Kim Just Andersen 28/08 2012 15:33

Hej igen

Jeg tror også at Kenneth har ret - det er populært at holde jul i Alperne.
Jeg har personligt en svaghed for Østrig, men hvis du går efter sneen, skal du gå efter de højtliggende destinationer, som typisk ligger i Frankrig..

Med venlig hilsen

Kim Just Andersen
http://www.nortlander.dk/

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen