Job som skiinstruktør

Kenneth Bjerg 23/11 2013 16:24

Ohøj friends!

Min bror står og skal af sted ned på den Danske Skiskoles instruktøruddannelse i starten af december. Problemet er bare, at han er blevet decideret røvrendt af firmaet i forhold til hvilken destination han skulle flyttes hen til, når uddannelsen er færdig. Summasumarum er, at han ikke rigtig gider arbejde for dem, når uddannelsen er overstået, men han vil stadig gerne af sted som instruktør.
Spørgsmålet er altså om der er nogle über fantastissche mennesker herinde, som har kendskab til at søge et instruktørjob udenom den Danske Skiinstruktørskole? Altså f.eks. en hjemmeside, eller bare nogle gode råd?
Desværre er han jo lidt tidspresset.

Håber nogen kan hjælpe!

/Kenneth

Kommentarer:
Der er i alt 12 svar i denne forumtråd.

Thomas Jensen 23/11 2013 16:33

Sv: Job som skiinstruktør

Hej

Hvad er den Danske Skiinstruktørskole ? - har du en url ?

Det lyder ikke som den officielle danske skiskole - http://dendanskeskiskole.dk/.

Jeg har en formodning om at det er nogen som har lavet en forretning på at sende folk på den østrigske antwerter og så skaffe folk et job i en lokal østrigs skiskole? - hvis jeg har ret i den formodning er det vel næsten blot at kontakte forskellige skiskoler direkte.

Motiverede unge danskere er i ret høj kurs på skiskolerne. Særligt på destinationer hvor der traditionelt kommer mange danske turister.

vh
thomas jensen, http://alpeferie.dk/

Kenneth Bjerg 23/11 2013 16:41

Hej Thomas

Det er den url, du selv har skrevet i dit oplæg - Den officielle.
De har garanteret ham job, men har nu flere gange flyttet ham rundt mellem flere forskellige destinationer, og det er han ved at være ganske godt træt af.
Så han vil gerne selv prøve at søge på destinationer, men ja måske muligheden bare er at skrive de respektive skiskoler med et "resume".

/Kenneth

Jool 23/11 2013 17:35

Hej Kenneth

Her i livet lander der X antal stjernedrys i ens ansigt, nogle tager hånden op og fejer dem væk efterhånden som de rammer ens ansigt, andre tager hånden op til ansigtet og vender dem om, prøver hvad de indeholder, vælger til, vælger fra, får oplevelser som den fejende hånd ville snyde dem for, prøver det som du ikke har lyst til, vælger til , vælger fra, men bliver klogere og klogere.

måske skulle din bror vende det stjernedrys som har ramt hans ansigt

hilsen jool

ham som har vendt mange stjernedrys

Kenneth Bjerg 23/11 2013 20:16

WTF?

Hvad stjernedrys og gode råd til at søge instruktørjobs har med hinanden ved jeg ikke,men jaja - so you got that going for you, which is nice.

Relevante svar eller råd modtages stadig gerne :)

/Kenneth

Fjeldabe 23/11 2013 23:41

Den danske skiskole har ikke kurser i desember, og du fra det jeg ved, har de ikke og har aldrig haft et tilbud som det du beskriver.

Kunne være interessant at vide hvem og hvilket "produkt" der er egentlig er tale om.

Men helt konkret til dit spørgsmål, et jobb som skiinstruktør er som alle andre jobb. Han må bare få ringet rundt, og skrevet en masse ansøkninger i en fart. Han er jo litt sent ude, men det er langt fra umulig at finde jobb.
Eneste "problem" er at han ikke p.t. har nogen uddannelse, og altså er avhengig av at bestå sine eksamener for at kunne jobbe. Men mange har før fået jobb, forutsatt en bestått eksamen.

Thomas Jensen 24/11 2013 02:17

Hej

jeg synes det lyder mere og mere underligt - den danske skiskole har ingen kurser i december som nævnt, og har mig bekendt heller aldrig være formidler af jobs. De er en ren uddannelse.

Må vi ikke se et link til hvad det er for et kursus/produkt der er købt?

Jeg har ingen aktier eller interesser i den danske skiskole - har blot aldrig hørt at de skulle være banditter eller andet negativt. De er i min optik yderst professionelle, så vil blot lige sikre mig at det ikke er de forkerte der skydes på.

Min mistanke er fortsat at det er et kommercielt selskab som mere eller mindre bevidst lader sig markedsføre som dansk skiskole.

vh
thomas jensen, http://alpeferie.dk/

Jool 24/11 2013 09:00

hej
Kenneth

Det jeg skriver er, grib chancen når den er, lad være med at vælge fra, eller lidt mere enkel, tag imod de tilbud som du får.

jeg har heller ikke hørt eller læst om at den danske skiskole, skulle tilbyde et instruktør kursus med efterfølgende job, så jeg tror at Thomas har ret i hans sidste sætning i overnævnte indlæg.

men dermed ikke sagt at det tilbud som din bror har tilmeldt sig ikke er ok, heller ikke de jobs som de tilbyder.
jool

Den Danske Skiskole 25/11 2013 10:36

Hej Kenneth

Jeg er ansat hos Den Danske Skiskole, og som der er blevet skrevet, så afholder Den Danske Skiskole ingen kurser i december. Vi formidler heller ikke nogle former for jobs.

Vi er en instruktøruddannelse og varetager alt fra klubinstruktør til professionel skiinstruktør i Danmark.

Din bror har højest sandsynligt købt en "pakke" af et kommercielt firma, der sælger laveste instruktørniveau i enten Østrig eller Norge og samtidig lover en masse om jobs.

Igen så har Den Danske Skiskole intet med denne sag at gøre.

Din bror skal være velkommen til at kontakte os, så kan han få info om vores kurser og blive vejledt omkring jobmuligheder i Norden og Alperne.

Vh
Anders Olesen

Kenneth Bjerg 25/11 2013 17:29

Ja i har sgu ret.
Jeg har misforstået den information jeg lige havde fået.
UNDSKYLDER UALMINDELIG MEGET TIL DEN DANSKE SKISKOLE FOR FALSK ANKLAGE :)
- I seje!

Nej det er blivskiinstruktor.dk som har skabt problemerne. Igen, beklager!

Men tak for jeres råd!

Kenneth

Jool 25/11 2013 18:32

hej Kenneth

tager hatten af for en, som ikke er for fin til at undskylde.

jool

Fjeldabe 26/11 2013 11:33

Jamen så gir det jo litt mere mening :)

Skiinstruktør.dk kunne ellers være et godt bud på hjelp til at finde arbeide - som jeg forstår deres hjemmeside, er deres konsept netopp at de "ordner alt", så deres kunder ikke selv behøver at legge nået arbeide i at finde et jobb. Men når han ikke er tilfreds med dette produkt, så er det nok bare til papiret og skrive ansøkninger - ligesom vi gjorde i gamle dage ;)
Personlig ville jeg selv meget heller ansette en fyr som viser initiativ og selvstendighet, og selv kontakter mig for at få jobb, frem for en som er så doven/handlingslammet at han kjøper sig frem. Svare litt til at mor eller fra ringer, for at høre om lille Pede ikke kan få et weekendjobb i skiskolen fordi han er jo så god til at stå på ski...
Det virker som om mange skiskoler mangler instruktører i år, uten at det er nået jeg ved, bare det inntrykk jeg sidder med fra div. medier og kontakter.

Christoffer 28/11 2013 10:33

Hej Kenneth.

Jeg hedder Christoffer Vorre, ejer og driver www.blivskiinstruktor.dk, som du henviser til i din mail herover. Jeg er ked af først nu at have set denne tråd, og dermed ikke kunnet hjælpe dig, mere specifikt din bror, før.

Først og fremmest er jeg utroligt ked af at din bror, efter dit udsagn, har fået en dårlig behandling hos os. Ligesom Den Danske Skiskole, så gør vi alt for at arbejde yderst professionelt og seriøst med vores virksomhed - vores kerneområde er mennesker og det har vi respekt for! I samme ombæring vil jeg gerne beklage, hvis denne sag/tråd skulle have haft negativ afsmitning på Den Danske Skiskole - en organisation, hvis kurser jeg desværre ikke selv har deltaget på, men som jeg igennem venner og bekendte i og udenfor organisationen har meget stor respekt for. Jeg vil også gerne understrege at vi ingen intentioner har om at markedsføre os som Den Danske Skiskole, hvilket jeg håber vores hjemmeside, facebookside, m.m. også understreger.

Mht. din bror, som er sagens kerne, så ønsker jeg kun for ham at han får sit livs oplevelse - intet mindre! Hvorvidt han vil arbejde for os eller ej står ham derfor 100% frit for. Ja, vi tilbyder en unik service I at sikre vores skiinstruktører et job i Østrig, men vi har også mange der selv finder job, selv hører om uddannelsen fra skiskolen, men vælger at rejse med os. Jeg tror og håber, at årsagen er at vi gør alt for at give tryghed, et stærkt fællesskab og derigennem, oplevelser for livet.

Nu kan jeg kun gisne om hvem af vores mange instruktører din bror er, men efternavnet samt de yderst minimale sager vi har, hvor en skiskole springer fra aftalen, giver et hint. Jeg er MEGET ked af og berørt over, at din bror føler sig "røvrendt", da jeg personligt har gjort alt for at finde et i mine øjne rigtig godt jobalternativ, som han også har sagt at han gerne ville tage imod. Jeg ville ønske at din bror (eller du) selv havde sagt dette direkte til os, så vi kunne hjælpe.

Hvad kan vi så gøre nu? Jeg håber din bror vil kontakte mig på kontakt@blivskiinstruktor.dk eller 28993599, såfremt din mail afspejler hans holdning. Så kan vi i fællesskab finde frem til præcis den løsning der sikrer ham den oplevelse han drømmer om. Derudover vil jeg gøre hvad vi altid gør; være der 110% for vores skiinstruktører når vi har afrejse på mandag, under deres uddannelse og i løbet af hele deres vintersæson!

De bedste hilsner
Christoffer

Ps. skulle andre være interesserede I at få en uddybning af vores service er I altid velkomne til at kontakte mig direkte. Vi forsøger at arbejde med åbenhed, gennemsigtighed og ærlighed og har ingen ambitioner om at ændre dette. God vintersæson!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen