Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Mahias 22/10 2009 22:35
Hej..
Jeg leder med lys og lygte sammen med en ven efter et job i Norge her til vintersæsonen, som nogen steder er startet andre lige om lidt:)
Men vi er jo lidt sent ude, muligvis har vi en enkelt på krogen.. Men kender i nogen steder, hvor de søger, eller selv er afsted og ved de mangler,
alt kan hjælpe, måske konkrete hoteller.. Alt hvad i har..
Vi er begge gode skiløbere, så vi kan velsagtens lærer nybegyndere op, men ellers tænkte vi på standard jobs, som mange jo tager, rengøring, bartender, tjener, opvasker osv..
Men håber nogen ved noget.. Vi vil meget gerne afsted og kan rejse med det samme:)
Mvh. Mathias
Danni Jacobsen 24/10 2009 16:31
Sv: Job i Norge
Hej Mathias
Prøv eventuelt at gå ind på den her hjemmeside.
http://www.skistar.com/trysil/norsk/skjult/ledige_stillinger.app
http://rekrytering.skistar.com/ansok/step2.php?sd=19:5
http://www.skistar.com/trysil/norsk/skiskole/jobbe_som_skilaerer.app
Håber du kunne bruge mit svar til noget
Rigtig god skitur
Med venlig hilsen
Danni Jacobsen
Anders Pedersen 09/10 2015 20:39
Hej med jer
Jeg har i en periode overvejet, at arbejde i Norge og gerne ved nogle skidestinationer. Jeg har ikke været heldig og finde noget endnu. Jeg derfor høre jer, om I kunne hjælpe mig. Kender I nogle steder, hvor de søger nye medarbejder for denne sæson?
vh
Erik Andersen 08/11 2009 06:40
Hvis du stadig mangler job så smid mig en mail kan muligvis skaffe noget i Hemsedal samt Bolig
Er selv ved at flytte dertil permanent
Erik Andersen 20/09 2010 15:45
Der er ikke så mange jobs tilbage heroppe medmindre i har kørekort til bus og mod på at køre vinterkørsel
Men smid mig en mail på oz3bto"snabelA"gmail.com så forhøre jeg mig lidt omkring
Mahias 26/10 2009 11:08
Mange tak for hjælpen, vi forsøger os lidt med det der:)
Marianne 26/10 2009 14:41
Hvis I ikke kan finde et decideret skihotel eller skibumsejob, så kan I overveje at søge job på et "almindeligt" hotel, der ligger tæt på et skisportssted.
Det er selvfølgelig noget helt andet, men til gengæld er der gode chancer for at tjene en del penge ved siden af muligheden for at stå på pisterne - fx ved at arbejde som tjener om aftenen.
Jeg arbejdede selv på Pers Hotel i Gol i et halvt år, der ligger en halv times kørsel fra Hemsedal og Geilo.
Lisa Rosendahl 14/10 2014 17:07
hej med jer.
vi er to piger på 20 år, som gerne vil arbejde på hotel i Norge.
Vi ville høre, om der er nogen som kan hjælpe os lidt på vej, og evt kender nogle steder som søger eller kender nogle gode hjemmesider, hvor man kan søge.
Mahias 27/10 2009 13:13
hej marianne..
Tak for dit svar.. det lyder som en mulighed, ved du hvordan det er med bolig i sådan en situation, det gode ved skihoteller er jo at man bor på stedet gratis..
Marianne 27/10 2009 19:34
Jeg tror, det er forskelligt fra sted til sted. Men de fleste hotelarbejdere bor i tilknyttede hytter eller lejligheder til forholdsvis favorable priser. Fordelen ved at arbejde i Norge som dansker er, at du kun betaler omkring 20 % i skat. Det gør altså en forskel, og så kan man hurtigt spare en del sammen - mens man får mulighed for at stå på ski!
Tilde Ruby 14/09 2010 23:04
Til Erik Andersen.
En veninde og jeg snakker om at tage til Norge og arbejde og køre på ski. Er det noget du kan hjælpe med?
Mahias 24/10 2009 02:27
også lige op igen.. der må da være nogen der ved noget?
Sørensen 24/10 2009 15:50
Prøv og læs alle de andre indlæg om Norge og job/bolig/sæsonophold.