Jool 12/10 2013 17:58

Hej
Er der nogle der har erfaring ,med Ischgl i midten af november her mener jeg sne og antal pister der er åben

jool

Kommentarer:
Der er i alt 8 svar i denne forumtråd.

Thomas Jensen 12/10 2013 19:50

Sv: Ischgl

Hej

Mig bekendt åbner de først 28.11. - så midt i november kræver gode ben og lunger :)

Personligt ville jeg vente m. at beslutte destination hvis du vil slut-november. - pt. ser det jo super ud m. 70 cm pudder. Men ca. umuligt at spå om hvordan november bliver.

vh
thomas jensen, http://alpeferie.dk/

Hyst 12/10 2013 21:07

Som Thomas skriver er det lige tidlig nok - åbning er først den 28. nov., og i beste Ischgl stil.

Jool 12/10 2013 22:08

tak begge 2 så må det blive Stubai
jool

Rolf Trap 13/10 2013 03:16

Jeg tror at hvis man vil afsted før december skal man tage til en af gletscherne. Sølden, Zermatt, mm. Det er de eneste steder som med sikkerhed har åbnet for lifterne. OBS - mange steder har lukket for vedligehold i oktober/november.

Jool 13/10 2013 08:47

hej rolf
du har nok ret, men jeg ved stubaie har åben, da den er åben nu, sôlden skal jeg besøge jul nytår så det var for at besøge noget "andet" Zermatt er også ok, men hunde dyr og det er kun en kort tur
jool

Brian Lund 14/10 2013 00:07

Hintertux har netop åbnet op for en del ekstra pister efter at have kørt sommerdrift med kun 4-5 åbne pister de sidste par måneder - således at der nu er 32km og en 10-12 åbne pister (af 59km total). Hvis vejret arter sig kunne man måske godt forestille sig at der bliver åbnet op for lidt mere.

På et tysk forum jeg også følger med på er Pitztaler gletscher også ret populær for tiden, men ellers er dem der bliver snakket mest om; Hintertux, Pitztal, Sölden og Stubaier gletscher. Mon ikke der skulle være mulighed for godt skiløb bare et enkelt sted midt i November? :)

Som sidenote vil jeg lige bemærke at jeg tror der måske er kommet en anden måde at måle pistekilometer i Østrig på??? For jeg kan se at Hintertux nu officielt har 59km piste, da jeg var der sidst var det 90km..! Men pistekortet er stadigvæk 100% magen til!

Hyst 14/10 2013 10:55

Brian

Nå, så har piste(måle)politet været en tur forbi Hintertux! Stor - større - størst.

Brian Lund 14/10 2013 11:15

Ja jeg har nu læst mig frem til at der åbenbart er kommet en ny mere eller mindre officiel målemetode og at en del områder i Østrig er gået over til at bruge den, alle i Zillertal er i hvert fald, og et par andre ved et hurtigt gennemsyn!

Den nye målemetode, er som jeg har forstået det en direkte linje i midten af pisten + længden af lifterne.

Men i samme ombæring kunne jeg læse at f.eks. Sölden måler deres pistekilometer ved at tage arealet af pisterne og dele med 30... Åbenbart fordi en gennemsnits piste ifølge dem så er 30 meter bred! Så en 90m bred piste vil tælle for 3 gange sin egen længde i Sölden! Det er sikkert sådan at de har gjort mange steder før også. Den metode kan i hvert fald give en del på Hintertux hvor der er en del brede pister!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen